• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Screenupdating

• Onderwerp starter Onderwerp starter HSV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Die is ineens foetsie.

Heb je al je de personal.xlsb al eens verplaatst; Excel herstart en de snelheid bekeken? Wellicht zit er toch iets lastige in jouw aangepaste lint.
Zo niet, dan kunnen we personal.xlsb als boosdoener uitsluiten.

Laatst bewerkt:
@snb,

Personal.xlsb is verwijderd en het eigen ontwerp in het lint verwijderd/geëxporteerd.
Helaas geen verbetering.

@jkpieterse,

Welk bestandje zou ik moeten aanklikken in de bijlage van de channels en is dat voor Office 365?

* Overigens heb ik die aangepaste lint bijna een jaar.

Bijlagen

• 2023-01-20.png
    2023-01-20.png
    66 KB · Weergaven: 10
De mobiele site werkt niet zo lekker merk ik. Dit is mijn derde poging tot een antwoord. De bestandsnamen geven het duidelijk aan, maar negeer die met preview erin.

Helaas, er wordt niets aangepast; "Er hoeft niets te worden bijgewerkt", "De meest recente versie van Office is op uw computer geïnstalleerd".

Ik wacht nog even op nieuwe updates en dan zie ik wel weer.
Ik denk dat ik Excel maar verwijder en opnieuw installeer als dat niet helpt; al weet ik nog niet helemaal hoe ik het opnieuw moet installeren.

Tot zover bedankt allemaal.
Ik laat het nog even openstaan voor enig later resultaat.

Ga naar instellingen van Windows, programma's, zoek offfice op, start de installer en kies voor online repair.

Dank je @JKP, dat is een handige tool.

Helaas maakt het geen verschil en zal het een probleem van iets anders zijn.
De laptop is nog geen jaar oud en alles is razendsnel.

Wat me zo te binnen schiet is dat mijn Bullguard beveiliging automatisch is overgegaan in een Norton licentie tegen die tijd dat de traagheid begon.
Het uitschakelen daarvan heeft ook geen invloed op de snelheid van de problemen in Excel.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het daaraan zou kunnen liggen maar ik ben een leek op Pc gebied.
Er is ook geen geheugen probleem op de gehele laptop waar te nemen.

Wel vreemd dat het met screenupdating = false wel goed gaat.

Maakt niet uit, ik red me er wel mee en zal nogmaals weer verder onderzoek doen op het www.

Kijk dan eens in windows taakbeheer (ctrl-alt-del) welke programma's in windows geladen zijn.
Misschien wel 2 virusscanners.
Het beste als je windows hebt gestart en nog geen overige programma's hebt geopend.

Dan komen we langzaam in de richting van het register: 'Run' en Runonce'.

@snb,

Er is alleen Norton en Windows beveiliging in taakbeheer.
Bullguard is dus goed gemigreerd naar Norton.

@jkp,
Helaas ook geen verbetering.

Kijk je bij 'toepassingen' of bij 'processen' ?

PS. Dat printervermoeden had ik ook vanwege het op de achtergrond herberekenen van paginagrenzen.

Bij toepassingen staat alleen maar taakbeheer, dus in achtergrond processen.
Elk venster maar even gecontroleerd.

Geen idee van hoe of wat, maar het functioneert weer naar behoren.

Iedereen bedankt om mee te denken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan