script aanroepen vanuit ander script

• Onderwerp starter Onderwerp starter erpee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

erpee

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2009
Ik wil, als adblocker aanwezig is een overlay openen.
Voor de overlay gebruik ik:
Code:
<script type="text/javascript">
function overlay() {
	el = document.getElementById("overlay");
	el.style.visibility = (el.style.visibility == "visible") ? "hidden" : "visible";
}
</script>
nu wil ik vanuit de controle, de overlay openen als adblock aanweizg is.
Code:
<script type="text/javascript">
    if(adblock) {
		  overlay(); 
    }
</script>
Maar ... er gebeurt niets.
Wat doe ik verkeerd?

Please, doe niets met overlays bij ad-block detecties. Niets is zo hinderlijk als het wegklikken van een popup.
En ja, het advies is natuurlijk dan om de gebruiker de site op de white-list te laten zetten of ad-block uit. Maar er zijn ook zal van bedrijven die adblock op hun netwerk hebben draaien waarbij de gebruiker geen invloed kan uitoefenen op de blokkade.

Dus houd het gewoon bij een simpele text, en geen onnodig eye-candy waaraan we ons zwaar ergeren. Popups zijn nou eenmaal st*nt-irritant, dat weten we inmiddels al uit de jaren 90.

Jquery plugin voor detecteren adblockers https://github.com/sitexw/f.uc.kadblock (2 puntjes ff weghalen)
Suc6. Have fun.
Deze ken ik al. Maar ik vind het niet echt chiq om een applicatie te draaien op een site voor kinderen met die naam ;-)

Dus houd het gewoon bij een simpele text, en geen onnodig eye-candy waaraan we ons zwaar ergeren. Popups zijn nou eenmaal st*nt-irritant, dat weten we inmiddels al uit de jaren 90.

Ik snap wat je bedoelt. Kan het ook op de manier doen zoals jij zegt.
Maar ... dan nog ... hoe kan ik die functie nou aanroepen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan