script alfabetische weergaven content binnen 1 pagina (A-Z)

Status
Niet open voor verdere reacties.

bob2b

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2011
Dag mensen!

Helaas ben ik nog een Dummie op gebied van HTML en CSS, maar gelukkig wordt het inmiddels allemaal wel wat duidelijker!

Zit met het volgende probleem:

Binnen 1 pagina wil ik een overzicht maken met daarin bovenaan de letters A t/m Z, na klikken hierop moet het overzicht verschijnen van de woorden van de desbetreffende letter, met hieronder de details van het product.

dit is ongeveer wat ik zoek:

product A_Z overzicht.jpg

Weet iemand hier een script voor, of hoe je dit in dreamweaver kunt toepassen.

Alvast bedankt voor het meedenken!

mvg Bob

Sorry voor mijn late reactie maar wist niet hoe het te verwoorden.
Je vraag lijkt duidelijk maar het feit dat nog niemand reageerde zegt ook iets.

Volgens mij is dit iets te moeilijks voor een beginner.
Het is een menu (planten) in een menu (alfabet).
Mooi en doenlijk maar helaas kon ik geen werkende voorbeelden
vinden, noch moeite opbrengen een heel menu voor je te maken.
Er zitten namelijk allerlei haken & ogen aan die anderen allang
slim opgelost hebben.
Wanneer je een of meer links naar werkende voorbeeld-pagina's
bij je vraag plaatst, is helpen makkelijker.

Ik ben er even mee gestopt, uiteindelijk kreeg ik gisteren een tip dat ik moest kijken naar SQL database. Dit wordt zeker erg ingewikkeld.

Ben nu alle informatie in tabel via dreamweaver aan het plaatsen met wat linkjes, wanneer hier meer info in staat zal ik je de link sturen.

In ieder geval erg bedankt voor je reactie!

Groetjes Bob

Als je wel eens IRC chat gebruikt & wat Engels spreekt :
irc.freenode.net/#web
heeft vaak wel aardige kenners in huis.
Ook behulpzaam zijn de kanalen: #javascript & css
Minder aardige kenners zitten op: html & html5
Succes & laat je niet gek maken ;-)

Laatst bewerkt:
Voor dat zou ik eerst ervaring opdoen met HTML, CSS, PHP, en SQL dat zijn eigenlijk de basis talen die je nodig hebt:) eventueel kun je er JavaScript bij doen.
http://www.w3schools.com/ Daar kun je het op leren maar eigenlijk komt er meer bij kijken dan je denkt want je zult ook ergens een ruimte online moeten hebben
die dit allemaal aan kan.

Hoi bob2b,
Als ik even terug naar af ga (de beginvraag), dan hoeft het misschien niet zo ingewikkeld met een database.
Je kunt ook per alfabet-letter een pagina maken, waarin het submenu van die letter staat. In het submenu zet je dan links met de bladwijzer (id) van het betreffende product, dan scrollt de pagina daar zo naar toe.

Om niet steeds in elke alfabet-pagina het alfabet-menu te hoeven herhalen, kan je daar een html-fragment voor maken, en dat met een "php include" insluiten.
Mocht er een letter in het alfabet bijkomen, dan hoef je dat ook maar één keer in het fragment aan te passen, en dan wordt het op alle pagina's vanzelf doorgevoerd. ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
PS: Als het wel een productenlijst moet worden die door een database gegenereerd wordt, dan staat in de broncode van deze voorbeeld-pagina een stukje javascript om vanuit een letter automatisch een bladwijzer aan te maken naar de eerste keer dat een productnaam met die letter begint.
Ietsje toelichting staat in deze draad.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan