Script of code gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lid geworden
14 feb 2010
Berichten
804
Ik ben nieuw op dit forum.
Misschien kan ik een antwoord op mijn vraag hier krijgen.

Ik zoek een script of code, het maakt mij niet uit in welke taal het geschreven staat, om voor een website elke dag een andere pagina te laten zien.
Bijvoorbeeld: maandag.htm , dinsdag.htm enz enz.

Ik heb zelf al veel geprobeerd, via CMS jes en via htm en javasripts, maar nog geen oplossing hiervoor gevonden.

Wie o wie kan mij een stapje verder helpen.
 
Van www.ishetalvrijdag.nl:

Code:
<script type="text/javascript"> 
var d=new Date()
var day=d.getDay();
if (day==5)
{
   document.getElementById('answer').innerHTML="<span class=yes>Ja!</span>"
}
else
{
   document.getElementById('answer').innerHTML="<span class=no>Nee!</span>"
}
 
Van www.ishetalvrijdag.nl:

Code:
<script type="text/javascript"> 
var d=new Date()
var day=d.getDay();
if (day==5)
{
   document.getElementById('answer').innerHTML="<span class=yes>Ja!</span>"
}
else
{
   document.getElementById('answer').innerHTML="<span class=no>Nee!</span>"
}

Bedankt voor dit snelle antwoord, maar hier kom ik ook niet veel verder mee.
Deze oplossing geeft op dag 5 ( vrijdag ) een Ja te zien en op de rest van de dagen een Nee

Ik zal proberen iets specifieker te zijn in mijn vraag.

Ik heb nu 7 html startpagina's en elke dag om 0:00 uur moet er een andere pagina te zien zijn, zodat er een maandag tot en met zondag pagina is.

Wat ik bijvoorbeeld zelf al geprobeerd heb is een index bestand met daarin een javascript, dat elke nieuwe dag redirect naar naar een andere pagina. Helaas krijg ik dit niet werkend.
Ik sta open voor alle mogelijke oplossingen, als zoiets gemakkelijk te realiseren is met een CMS systeem of via PHP of ASP vind ik dit ook prima.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het in PHP doen:
PHP:
<?php
$paginas = array("maandag.html", "dinsdag.html", "woensdag.html", "donderdag.html", "vrijdag.html", "zaterdag.html", "zondag.html");

header("Location: " . $paginas[date("N")-1]);
?>

Waarbij "maandag.html" de pagina is die op maandag te zien moet zijn, "dinsdag.html" die van dinsdag etc. Overigens maakt dit gebruik van de datum van de server. Als die in een andere tijdzone staat zal hij te vroeg of te laat de juiste pagina laten zien.

[edit]Wat je ook kan doen (en misschien nog wel netter is) is het volgende:
PHP:
<?php
$paginas = array("maandag.html", "dinsdag.html", "woensdag.html", "donderdag.html", "vrijdag.html", "zaterdag.html", "zondag.html");

include $paginas[date("N")-1];
?>
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor dit snelle antwoord.

Ik zal deze oplossing morgen eens proberen.

Toch even een vraagje, ik weet wel wat van PHP maar niet alles.
Als ik dit als index.php opslaat, wat doet dan deze "include" ? Redirect deze naar de maandag t/m zondag. html bestanden of importeert deze dit in het index bestand ?
 
De eerste oplossing (met "header") redirect je naar maandag t/m zondag.html. Dit zie je ook veranderen in de adresbalk.
De tweede oplossing (met "include") "plakt" de inhoud van maandag t/m zondag.html op die plek in het script. Hierbij verandert de adresbalk niet.
 
De eerste oplossing (met "header") redirect je naar maandag t/m zondag.html. Dit zie je ook veranderen in de adresbalk.
De tweede oplossing (met "include") "plakt" de inhoud van maandag t/m zondag.html op die plek in het script. Hierbij verandert de adresbalk niet.

OK bedankt, duidelijk. Ik ga dit morgen proberen.
 
Mijn dank is groot. Het is gelukt.
De Server staat gewoon in Nederland, dus dit is geen probleem.

Dit topic mag gesloten worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan