Script of snelkoppeling om router te herstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

loeser22

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2009
Beste helpmij'ers :rolleyes:

Zou er iemand mij kunnen helpen bij het maken van een scriptje of link waarmee ik met 1 klik , de router kan herstarten? Normaal moet ik naar 192.168.2.1 gaan , inloggen met paswoord 123456 en dan verder naar toolbox gaan , waar ik kan kiezen om de router te herstarten.
(aangezien ik de router meerdere keren per dag moet herstarten is dit heel vermoeiend)

Dit zou allemaal veel sneller kunnen met een koppeling te maken ofzo, dat ik gewoon met een dubbele muisklik de router herstart.

In de bijlagen zitten de print screens van de herstart procedure. Het gaat om een Hercules HWNR-300 router en ik werk met windows 7

Alvast bedankt !!

S.

Bijlagen

• restart.jpg
    restart.jpg
    89,4 KB · Weergaven: 56
  • login.jpg
    login.jpg
    81,8 KB · Weergaven: 32
Zonder alle informatie, zoals bijvoorbeeld de link naar het restart knopje kan ik je niet helpen. Zo van afstand zal het moeilijk worden. Sorry! :)

Je zou iets als een programma als http://www.autohotkey.com/ kunnen gebruiken, hiermee kun je je muisbewegingen, kliks en toetsaanslagen als een macro opslaan.

Er zijn tientallen voorbeelden van dit soort tools, dus kijk eens of daar iets tussen zit.

Laatst bewerkt:
Zonder alle informatie, zoals bijvoorbeeld de link naar het restart knopje kan ik je niet helpen. Zo van afstand zal het moeilijk worden. Sorry! :)

Je zou iets als een programma als http://www.autohotkey.com/ kunnen gebruiken, hiermee kun je je muisbewegingen, kliks en toetsaanslagen als een macro opslaan.

Er zijn tientallen voorbeelden van dit soort tools, dus kijk eens of daar iets tussen zit.

Bedankt voor je snelle antwoord ! Ik ben al een tijdje op zoek naar en oplossing en ben wacht volop af. Zou je eventueel kunnen helpen via teamviewer? Dan kan ik je toegang geven tot het netwerk en zou je zelf eens in de router kunnen rondkijken. Je mag mij ook altijd op messenger proberen te helpen? Wat je net bedoeld met "als een macro opslaan" , dat begrijp ik niet zo goed.

Nogmaals bedankt voor het snelle antwoord :thumb:

sebastiaandp@hotmail.com

Sorry, ik heb te weinig tijd om je te helpen via Teamviewer. Met macro bedoel ik eigenlijk hetzelfde als een macro in excel. Je doet bepaalde handelingen die je "opneemt". Die handelingen kun je daarna met een druk op de knop nog een keer uitvoeren. In jouw geval zou dat dan alle handelingen zijn die je uitvoert voor het herstarten van je router.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan