script unzip shared mailbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roland1973VBA

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 feb 2020
Berichten
3
Ik ben op zoek naar een script dat kijkt naar een 2e mailbox in Outlook. Als er een nieuwe mail ontvangen wordt, dan wordt gecontroleerd of hier een zip-file in zit. Als dat zo is dan moet dit uitgepakt worden en dan doorgestuurd naar een ander mailadres.

Ik heb heel internet afgezocht, maar een goed werkend script kan ik niet vinden. Ik heb wel iets gevonden op basis van een Outlook Rule, maar de Rule controleert niet de 2e mailbox.

Ik heb wel scripts gevonden die controleren of er nieuwe mail binnen komt op een 2e mailbox, maar ik kan de daarin zittende zip-file niet uitpakken en de inhoud van de zip-file doorsturen.

Kan iemand mij op weg helpen?
 
Hoe heet de eerste mailbox ?
Hoe heet de 2e mailbox ?
Waarom moet het zipbestand uitgepakt worden ?
 
De eerste mailbox is mijn eigen mailbox, bijvoorbeeld Roland
De tweede mailbox is een shared mailbox, genaamd Facturen

Er moet een xml bestand in een webapplicatie automatisch geïmporteerd worden. Dit kan door een mail te sturen naar een mailadres import@webapplicatie.nl
Nu is het alleen zo dat de mail die ik ontvang een XML in een zip bestand heeft zitten. Dit kan helaas niet gewijzigd worden. Ik zit dus met een zip bestand opgescheept.
Nu dacht ik, als ik nou de xml file automatisch kan laten uitpakken en naar het import@webapplicatie.nl mailadres kan sturen, dan is alles opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan