script verwijzen naar txt bestand?

• Onderwerp starter Onderwerp starter FFOM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

FFOM

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2007
Heey

Ik heb een vraagje, ik dacht eens te hebben gelezen dat je inplaats van een compleet script op je pagina te plakken ook gewoon een verwijzing kan maken naar het script als je het opslaat op in dezefde map als je website net zoals een plaatje.

Mijn vraag is hoe doe je dat? het zou mij echt veel werk schelen dan hoef ik niet bij een verandering elke pagina opnieuw aan te passen.

-XXX- Ayla

als ik het goed begrijp bedoel jij de include functie van php.

dit betekend dat je bijvoorbeeld je index.php hebt ( als je deze functie gebruikt moet je alles opslaan als .php, dit betekend wel dat je alles moet uploaden naar een server als je het wil uitproberen)

in die index.php heb je dan bijvoorbeeld staan
<?php include("header.php"); ?>

inplaats van je header in je index te zetten zet je hem in een aparte file genoemd header.php als je deze bestanden dan upload naar je website host (moet wel php ondersteunen) dan zal die de website gewoon weergeven. maar als je dan je header moet aanpassen dan hoef je dat maar in 1 bestand te doen inplaats van elke pagina overnieuw dezelfde aanpassingen te maken. dit kun in principe met alle onderdelen in je website doen. persoonlijk zou ik je aanraden om je website als volgt op te delen

index.php
header.php
menu.php
footer.php

en dan hier je andere pagina's

zorg dan dat je in alle pagina's de header weghaald en de include functie gebruikt.

dit bespaard je een hoop werk bij het aanpassen:thumb:

helaas werk ik niet met php gewoon met HTML en afentie javascripts :(

Bedoel je het invoegen van een javascript?

<script type="text/javascript" src="naam_van_het_script.js"></script>

zet je in de head van je document. En je maakt een document naam_van_het_script.js (of je verandert het in een naam_naar_keuze.js) aan in dezelfde map, opent het bestand met wordpad of notepad en plaatst daarin de javascript die normaal in de head staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan