script verzoek: Analoge klok

• Onderwerp starter Onderwerp starter DirkG
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DirkG

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Hallo,

Ik hoor je al denken; Een analoge klok is toch makkelijk te vinden? Inderdaad, dat is die ook. Even googelen en je vindt er tientallen. Echter niet de klok die ik nodig heb. Ik zoek een klok welke je onafhankelijk de tijd bij kan instellen, deze synchroniseerd dus niet automatisch met een systeem / server klok.

Waarom heb ik dit nodig? Ik ben bezig met een site waar maximaal 3 tijdzones in voorkomen. Engeland (GMT), Nederland (GMT +1) en Arizona (GMT -6).

Bestaat er uberhaupt zo'n javascript? Zo ja, wil je mij een pointer geven?

vast bedankt voor je reactie! :thumb:

Groetjes,
Dirk

Als je javasript voor een klok gebruikt ben je altijd afhankelijk van de tijd van de bezoeker. Maar als die de klok goed heeft staan kun je naar ander tijdzones omrekenen met behulp van .getTimezoneOffset() :)

Maar zijn de flashklokjes op www.clocklink.com niet wat voor je?

Met de code generator heb je daar in een mum een paar klokjes 'gemaakt' die je elk op een eigen tijdzone kunt instellen. Dit is een voorbeeld van een 24 uurs analoge klok die op GMT - 06:00 staat:
Code:
<embed src="http://www.clocklink.com/clocks/0007-red.swf?TimeZone=CST&"  width="150" height="150" wmode="transparent" type="application/x-shockwave-flash">
Vr.Gr. Egel.

Bedankt voor je reactie! :)

Het idee is goed! Echter moet er dik voor betaald worden om een klok van hun te krijgen zonder advertentie :(

Is er misschien een andere script vorm (los van php want dat wordt niet ondersteund hier) die dit wel toestaat?

Iets professioneler mag gezien het een organisatie in gaat.. Misschien stel ik te hoge eisen :confused:

Welke analoge klok heb je dan al in javascript?

Dat lijkt me namelijk het moelijke gedeelte, verschillende tijdzones zijn wel te doen:
PHP:
<script type="text/javascript">
 // Egel 071210 ;)
 var clock = new Array(
  {id: 'nl', zone: +1},
  {id: 'en', zone:  0},
  {id: 'ar', zone: -6},
  '');

function n(nr) {
  return (nr < 10 ? '0' : '') + nr;
  };

function runClock() {
  var dt = new Date(), ld;
  dt = dt.getTime() + dt.getTimezoneOffset() * 6e4;
  for (var i = 0; i < clock.length - 1; i++) {
   ld = new Date(dt + clock[i].zone * 36e5);
   document.getElementById(clock[i].id).innerHTML = n(ld.getHours()) + ':' + n(ld.getMinutes()) + '\'' + n(ld.getSeconds()) + '"';
   };
  };

function startClock() {
  setInterval('runClock()',1000);
  };

window.onload = startClock;
</script>

Nederland: <span id="nl">00:00'00"</span><br>
Engeland: <span id="en">00:00'00"</span><br>
Arizona: <span id="ar">00:00'00"</span><br>
:)

Vr.Gr. Egel.

Momenteel zit ik met een drietal digitale tellers ongeveer zoals jij hem hier hebt neer gezet. :)

Ik denk haast dat ik het bij digitale tellers moet laten. De overeenkomsten met de kantoor klokken en website waren leuk geweest :rolleyes:

klock

Hoi,

kijk daar ze zijn velle sorten van kan je de java script overneemen.
suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan