Manke
Gebruiker
- Lid geworden
- 15 dec 2006
Hallo,
Ik heb o.a. 2 VBA scriptjes in mn Excelbestand staan.
De eerste zorgt ervoor dat er een bepaalde printer, hangende in het zelfde netwerk, wordt aangeroepen. Mn scriptje (“Afdrukken”) luidt als volgt:
Sub afdrukken()
Application.ActivePrinter = "\\sv01\Oce VarioPrint 1055 PCL op Ne03:"
ExecuteExcel4Macro _
"PRINT(1,,,1,,,,,,,,2,""\\sv01\Oce VarioPrint 1055 PCL op Ne03:"",,TRUE,,FALSE)"
End Sub
Daarnaast heb ik een scriptje gemaakt die er voor zorgt dat (na aan een aantal voorwaarden te hebben voldaan) het betreffende blad print op de printer (geactiveerd door scriptje 1)
Hieronder staat een deel van mn scriptje afgedrukt:
Private Sub CommandButton1_Click()
Application.ScreenUpdating = False
If CheckBox1.Value Then
vel = "Voorblad"
result = MsgBox("U staat op het punt - " + vel + "- af te drukken. Doorgaan?", vbYesNo, "Keuze")
If result = vbYes Then
Sheets("vel2.0").Select
afdrukkenetc.etc.
Ik moet zeggen... wanneer het script gestart wordt vanaf mn eigen PC hangend in een netwerk.. dan verloopt alles prima.
Gebruikt iemand anders hetzelfde Excelbestandje van een pc ook “hangend” in hetzelfde netwerkje.. dan krijgt hij/ zij de volgende foutmelding:
“Fout 1004 tijdens uitvoering Methode Activeprinter van Object.Application is mislukt”
Ga ik naar de foutopsporing, dan zie ik dat een en ander vastloopt in :
Kan iemand mij verder helpen. Ik zou zo graag, ongeacht van welke PC in het netwerk het bestand gebruikt wordt, de output uitgeprint hebben op die specifieke printer.
Ik hoop dat iemand me kan/ wil helpen
Groet,
Manke
Ik heb o.a. 2 VBA scriptjes in mn Excelbestand staan.
De eerste zorgt ervoor dat er een bepaalde printer, hangende in het zelfde netwerk, wordt aangeroepen. Mn scriptje (“Afdrukken”) luidt als volgt:
Sub afdrukken()
ExecuteExcel4Macro _
"PRINT(1,,,1,,,,,,,,2,""\\sv01\Oce VarioPrint 1055 PCL op Ne03:"",,TRUE,,FALSE)"
End Sub
Daarnaast heb ik een scriptje gemaakt die er voor zorgt dat (na aan een aantal voorwaarden te hebben voldaan) het betreffende blad print op de printer (geactiveerd door scriptje 1)
Hieronder staat een deel van mn scriptje afgedrukt:
Private Sub CommandButton1_Click()
Application.ScreenUpdating = False
If CheckBox1.Value Then
vel = "Voorblad"
result = MsgBox("U staat op het punt - " + vel + "- af te drukken. Doorgaan?", vbYesNo, "Keuze")
If result = vbYes Then
Sheets("vel2.0").Select
afdrukkenetc.etc.
Ik moet zeggen... wanneer het script gestart wordt vanaf mn eigen PC hangend in een netwerk.. dan verloopt alles prima.
Gebruikt iemand anders hetzelfde Excelbestandje van een pc ook “hangend” in hetzelfde netwerkje.. dan krijgt hij/ zij de volgende foutmelding:
“Fout 1004 tijdens uitvoering Methode Activeprinter van Object.Application is mislukt”
Ga ik naar de foutopsporing, dan zie ik dat een en ander vastloopt in :
Kan iemand mij verder helpen. Ik zou zo graag, ongeacht van welke PC in het netwerk het bestand gebruikt wordt, de output uitgeprint hebben op die specifieke printer.
Ik hoop dat iemand me kan/ wil helpen
Groet,
Manke