magdiragdag
Gebruiker
- Lid geworden
- 24 feb 2007
Script werkt wel in FF, niet in IE (innerHTML?)
Hallo,
Ik heb een script gemaakt waarbij de selectie van een radio-button twee dingen moet doen: een bepaalde selectie van checkboxes aanvinken én een tekst op de pagina maken. In FF werkt dit uitstekend, maar in IE werkt de helft maar: de juiste vinkjes worden gezet, maar het plaatsen van de tekst geeft 'Onbekende runtimefout' in regel 15 (of 21, afhankelijk van welke je aanklikt). Het lijkt te gaan om .innerHTML. Wat doe ik fout?
De werkelijkheid is uitgebreider dan volgend script, maar het laat zien wat ik bedoel:
Hallo,
Ik heb een script gemaakt waarbij de selectie van een radio-button twee dingen moet doen: een bepaalde selectie van checkboxes aanvinken én een tekst op de pagina maken. In FF werkt dit uitstekend, maar in IE werkt de helft maar: de juiste vinkjes worden gezet, maar het plaatsen van de tekst geeft 'Onbekende runtimefout' in regel 15 (of 21, afhankelijk van welke je aanklikt). Het lijkt te gaan om .innerHTML. Wat doe ik fout?
De werkelijkheid is uitgebreider dan volgend script, maar het laat zien wat ik bedoel:
PHP:
<script type="text/javascript">
function soort(aantal) {
if (aantal == 'een') {
document.getElementById('cb-vr').checked = true;
document.getElementById('cb-aw').checked = false;
document.getElementById('vr').innerHTML = 'Vraag';
document.getElementById('aw').innerHTML = '';
}
else {
document.getElementById('cb-vr').checked = true;
document.getElementById('cb-aw').checked = true;
document.getElementById('vr').innerHTML = 'Vraag';
document.getElementById('aw').innerHTML = '& Antwoord';
}
}
</script>
<form method="post" name="voorbeeld">
<input type="radio" name="kies" onclick="soort('een')">Alleen Vraag<br>
<input type="radio" name="kies" onclick="soort('twee')">Vraag & Antwoord<br><br>
<input type="checkbox" name="vr" id="cb-vr" >Vraag<br>
<input type="checkbox" name="aw" id="cb-aw" >Antwoord<br>
</form>
<br>
<span id="vr"></span>
<span id="aw"></span>
Laatst bewerkt: