• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Scrol functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerard2348

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2013
Beste forumleden,

Bijgevoegd bestand is een overzicht met een achttal blokken waar informatie in komt te staan. De blokken kunnen groter worden doordat er regels ingevoegd worden. dus de ene keer bevat een blok 10 regels de andere keer 17.
Ik heb met hangen en wurgen voor elkaar gekregen dat er via VBA naar toe gescrold kan worden. Maar als ik het bekijk dat vraag ik mij af of dit netter kan.

Met vriendelijke groet

Geer

Bekijk bijlage Ganaar.xlsm

Je zou middels application.caller iedere button naar dezelfde macro kunnen laten verwijzen:
Code:
sub enkeldeze()
  Application.Goto Reference:=ActiveSheet.Shapes(Application.Caller).TextFrame2.TextRange.Text, Scroll:=True
end sub

om Blok02 te selecteren zou dit volstaan:
Code:
[blok02].Offset(-1, -1).Select
ActiveCell.Offset(1, 1).Select

Ha Haije,

Ik heb jouw methode geprobeerd. Het werkt maar niet zo als ik het wil. In de macro die ik heb gemaakt dat komt het blok die ik oproep boven aan te staan. Dat is bij de door jou aangedragen oplossing niet zo.

Eric,

Hoe ga ik dit doen?

door deze regel tussen te voegen werkt het wel bij mij:
Code:
Application.Goto ActiveCell.EntireRow, True

Top!!!
Hartstikke bedankt.:D
Had vergeten om in origineel de juiste benaming te geven........

Laatst bewerkt:
Ha Eric,

Nogmaals hartelijk dank. Heb een kleine wijziging in jouw formule gemaakt.
dit is het geworden;

Code:
 Sub enkeldeze()
  Application.ScreenUpdating = False
  Application.Goto Reference:=ActiveSheet.Shapes(Application.Caller).TextFrame2.TextRange.Text, Scroll:=True
  ActiveWindow.SmallScroll Down:=-1
  ActiveWindow.ScrollColumn = 1
  Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Groet Geer :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan