• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

scroll blokkering oid.

Status
Niet open voor verdere reacties.

universe

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2007
Berichten
99
Ik wil graag zorgen dat de mensen die mijn file openen, alleen zien wat bedoelt is dat ze zien. dus dat ze niet verder opzij kunnen scrollen, is er binnen excel een mogelijkheid dat je bijvoorbeeld kan zorgen dat men bijvoorbeeld maar tot rij 100 en kolom AA kan komen??

Ik weet wel dat je de scrollbars kunt weghalen, maar dat is niet echt wat ik zoek.

Alvast bedankt :)
 
Je kunt een aantal rijen en kolommen verbergen.
1) Selecter de gehele kolom(men) of rij(en)
2) Klik rechter muisknop op de kolom/rij nr. en kies Verbergen/Hide

Ps. Gebruik de toets combinatie Ctrl + Shift + pijltje naar beneden, om de geselecteerde rij en alle rijen daaronder te selecteren. Voor de kolommen moet je het pijltje naar rechts gebruiken.
 
Zoek in de help files eens ScrollArea op. Die kan je mbv VBA instellen. Bvb. bij opening van het bestand.
 
hej Zjiliber

Het hiden werkt, maar je kunt dna nog steeds scrollen:( , dus nog nie echt wat ik ik zoek)

hoi Wigi,

ik zal het eens met VBA proberen, maar ik wil het liefst proberen om dit te doen zonder macro's. Dit omdat hetgene waar ik nu mee bezig ben straks op een netwerk komt te staan en de gebruikers dan geen last wil later hebben van macro's. ( niet-excel-bekenden zullen snel schrikken van waarschuwingen of ze macro's willen accepteren.:p )


Allebei bedankt alvast:thumb:
 
Die ScrollArea is het beste, maar als je geen VBA wil, Verberg dan maar de kolommen voorbij AA en de rijen voorbij 100. Dat is volgens mij het beste.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan