Scrollbalken links, rechts, onder, aan- of uitzetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Witsenburg

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2006
Hoi,

ik heb net een site gemaakt voor het bedrijfje van mijn vriendin:

www.m-tekst.nl

In Mozzilla werkt'ie goed, maar in Interner Explorer komt er af en toe een horizontale scrollbalk onder in het content frame, ik denk afhankelijk van de monitor waarop je de site bekijkt. Kan ik ergens de scrollbalken regelen? Ik wil in dit frame bijvoorbeeld geen horizontale scrollbalk, hij moet gewoon uitvullen, en de verticale scrollbalk moet in deze site altijd rechts, maar ik ben ook met een site bezig waar die af en toe links zou moeten.

Alvast bedankt voor de reactie,

Hugo

Laatst bewerkt:
Ik gebruik dreamweaver, daarom vraag ik het ook op het dreamweaver subforum. Ik denk ook dat het ergens aan te vinken is of zo, maar ik kan het niet vinden.

Hugo

Weet het zo niet meer direkt uit mijn hoofd maar...
je kunt dit verhelpen dmv css en bij Position/overflow de gewenste keuze te maken

En als je de breedte van je linker frame verkleint van 175 naar 170 of nog iets minder?
Zou dat niet helpen?

Greetz : Jer:cool:en.

Hoi Hugo,

Ik begreep dat je frames gebruikt. Hieronder een voorbeeld waar je de verschillende scrolltypes kunt neerzetten. Ik hoop dat je er wat mee kunt.

<!--frames-->
<frameset rows="22%,10%,*">
<frame name=" " src=" " marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="no" frameborder="1" noresize>
<frame name=" " src=" " marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="yes" frameborder="1" noresize>
<frame name=" " src=" " marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="1" noresize>
</frameset>
<html>

Groetjes,
Bobbie75

Helaas, dat zegt me weinig. Helaas kan ik niks met codes, ik weet niet waar ze in te voeren. En ik blijf tegen het probleem van Scrollbalken aan lopen, ook in dit volgende projectje:

Link verwijderd, probleem is opgelost.

Dus als iemand mij kan vertellen hoe ik het linker frame van een verticale scrollbalk voorzie, graag!

Dank,

Hugo

Laatst bewerkt:
Hé, ik heb het gevonden, bobbie75, bedankt! Het zit inde HTML van de frameset, niet in het frame zelf... Wist ik veel! In ieder geval, hij doet het! Weer wat geleerd...

Hugo

Hoi,

Geen dank!
Ben blij dat ik ook eens een bijdrage kan leveren. Heb het idee dat iedereen dat iedereen hier op het forum meer lijkt te weten dan ik, hahaha.

Groetjes,
Bobbie75

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan