scrollbar in dreamweaver 2004

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rubod
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubod

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2006
hallo!
willen jullie mij helpen?
ik ben een site aan het maken met dreamweaver 2004 MX.
deze site bevat frames. nu wil ik in het frame van mijn menu een scrollbar maken, zodat de bezoeker van mijn site naar beneden kan scrollen in het menu. wanneer mijn menu op dit moment groter is dan het frame zelf worden die scrollbars niet automatisch aangemaakt. hoe kan ik forceren / instellen dat die wel aangemaakt worden?

alvast bedankt.

rubod

Laatst bewerkt:
Hoe je het kan instellen weet ik niet want dreamweaver en frames vind ik echt prut (frames zijn sowieso niet echt je-van-het maar ok..)

Je moet even naar de broncode gaan van je 'index' pagina, waarschijnlijkk index.htm.
Hier zie je als het goed is een aantal opmaak codes in de vorm van

<Frameset ....></frameset> etc.

Nu zet je in het desbetreffende frame dit: SCROLLING="auto" waarschijnlijk staat er nu SCROLLING="no".

Je kan ook gewoon SCROLLING="x" weglaten. Want hij staat standaard als op auto. Je kan er ook yes in vullen. Dan heb je altijd scrollbars.

hey

Dit is een sec gefikst het enige wat je moet doen je.

Om te beginen ga je in het menu bij dreamweaver en klik je op window dan op frame dit werkt makelijker dan zie je rechts onder een vakje waar je je frams in ziet daar klik je de fram aan waar je de scrollbar in wil. dan zie je in je properties links onder scroll staan die staat op no klik het menu open en zet deze op auto. En nu moet het lukken veel plezier verder.
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan