scrollbar in IE links?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frenske123

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Hoi,

graag het volgende

Op deze website (link weggehaald) staat de scrollbar in Google chrome, Mozzila en Safari,,,,, Rechts(gewenste plaats)
aleen in IE staat hij links , hier snap ik niks van

iemand een idee?

Laatst bewerkt:
iemand een idee?
Jo! Er wordt een stylesheet <link href="/themes/prestashop/css/rtl.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" /> opgevraagd.
rtl = right-to-left, en dat stylesheet keert alles om.
Daar reageert IE op. Waarom de anderen dan niet *), gooi ik even in de lucht (misschien dat de taal-instelling daarmee te maken heeft, of één van de volgende 21 (!) stylesheets).

Ik heb zo'n donkerblauw vermoeden dat alles gewoon blijft werken als je dat stylesheet eruit wipt.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

ps: spelfoutke in de paragraaf "Hierin hebben we een selectie gemaakt ...": Ethnicfoo4you. ;)
ps2: er zitten 2 search-boxen in met dezelfde id.

Laatst bewerkt:
Beste CSS Hunter,

bedankt voor je antwoordt

De site is van iemand anders die me om advies vroeg

Ik zal hem je bevindingen laten zien, en zo vlug ik iets weet laat ik het jou ook horen

groeten Frenske

Krijg een vervelende melding in Chrome (niet in IE als ik op deze pagina klik )
Waarschuwing: hier klopt iets niet!
www.helpmij.nl bevat inhoud van overslaandevonken.nl, een site waarvan bekend is dat deze malware distribueert. Als u deze site bezoekt, kan uw computer worden geïnfecteerd.
Google heeft vastgesteld dat er misschien schadelijke software op uw computer wordt geïnstalleerd wanneer u doorgaat. Als u deze site in het verleden heeft bezocht of de site vertrouwt, is het mogelijk dat de site onlangs door een hacker is geïnfecteerd. Ga niet verder. U kunt het morgen opnieuw proberen of ergens anders naartoe gaan.

Hoi Frenske,
hier klopt iets niet!
Ai, inderdaad! Daar blijkt alweer een site gehackt, op exact hetzelfde tijdstip als een andere site bij een andere provider. :shocked:
De index.php was besmet met een php-script, en heb ik nu weggehaald. Ik ga nu ook achter deze provider aan...

Bedankt voor de melding! :thumb:

Met vriendelijke groet,
CSShunter

... en ik me maar afvragen waarom juist deze pagina bij helpmij.nl de Google-alert gaf. Helemaal geen link naar overslaandevonken toch? :rolleyes:
Blijkt de mini-smiley.gif in m'n handtekening te zijn, die ik van o.v. aftap.
Fluks verplaatst naar een onbesmette server, en nu houdt Google zich gedeisd. :)

Maar hm, mooi dat intussen bezoekers van één van de tig pagina's waarop ik in het forum gereageerd heb, nu die melding te zien gekregen hebben, waar helpmij ook niets aan kon doen... :(

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hoi CSSHUNTER

Klopt helemaal :thumb:

in de BO van de website war er een optie bij NL taal aangevinkt ..van recht naar links...hierdoor wordt dit CSS bestand aangemaakt

Overigens is in Chrome weer de "verkeerde" site aktief

Bedankt Frenske

Hoi Frenske,
... weer de "verkeerde" site aktief ...
Ja, had ik vandaag ook gemerkt...
Nu blijkt ook de andere site besmet te zijn geworden, waarnaar ik m'n smiley verplaatst had. Grmmmpf! :evil:
  • Lijkt wel of providers/servers achter elkaar omvallen van dit schrikkeldag-virus (allemaal van 29-2 j.l.). :shocked:
  • Heb het "obfuscated" javascript van de besmette pagina's ontleed. Blijkt een hidden <iframe> van 10*10px te plaatsen, dat er een malware-pagina uit het verre oosten aan koppelt:
    [JS]// zichtbare code:
    f='-30q-30q66q63q-7q1q61q72q60q78q70q62q71q77q7q64q62q77q30q69 ... enz.';
    // blijkt na een aantal script-bewerkingen neer te komen op:
    function iframer(){
    var f = document.createElement('iframe');
    f.setAttribute('src','... de malware-site...');
    enz.
    } [/JS]
Maar:
  • Maatregelen getroffen, en review-verzoek bij Google ingediend > zal ws. even paar dagen duren voordat de melding weg is.
  • Intussen de zelfbouw-smiley maar helemaal verwijderd uit m'n handtekening. :)
  • Verdwijnt de melding tenminste op alle helpmij-pagina's met een reactie van mij.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

[offtopic]
Ha, de Google-herziening was snel: bliksekaters.nl is weer veilig verklaard. :D
Nu de andere nog.
[/offtopic]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan