scrollbar weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobMan

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2007
In IE heb ik het 'probleem' dat de scrollbar altijd aanwezig is, actief of niet-actief. Wanneer de scrollbar niet-actief is is ie grijs.
Is hier iets tegen te doen?

Iets als

html, body { overflow: auto; }

in je stijlblad (of hidden in plaats van auto naargelang je de scrollbars altijd wil verbergen of niet) zou moeten volstaan. Ik denk dat het enkel voor de html-tag echt nodig is, body zou je dan mss ook eventueel kunnen weglaten.

:thumb: Geweldig! :thumb:

Bedankt!

Ik had al dit geprobeerd:

body {
background-color: #E8E9E4;
background-image: url(images/background.bmp);
background-repeat: repeat-x;
padding-top: 5px;
overflow: auto;
}

maar dit werkte niet. Jouw variant met het toevoegen van html werkt wel!

Hoi!

De CSS
HTML:
html, body {
	overflow: auto;
}
werkt alleen wat er gebeurt is dat wanneer de verticale scrollbalk verschijnt, verschijnt er ook een horizontale terwijl die helemaal niet nodig is!
Dit probleem is alleen in IE en niet in FF.
Is er iets tegen?

Ja, soms gebeurt het dat browsers een fout maken door de verticale scrollbalk niet in rekening te brengen voor de breedte van de pagina zodat die iets te breed uitkomt als je die automatisch de volledige breedte laat innemen.

Oplossingen: bvb werken met een rand (links en) rechts die niet gebruikt wordt.

Hangt ook een beetje af van de concrete situatie. Soms kan je met wat prutsen wel iets goed krijgen. Het beste lijkt te zijn om met vaste afmetingen te werken. Eventueel kan je zelfs als breedte of hoogte de breedte en hoogte van het venster opgeven, die je met javascript kunt opvragen (als je hiervoor javascript wil gebruiken, dit is persoonlijk natuurlijk).

Soms moet je voor bepaalde pagina's, bvb met tabellen, specifieke maatregelen nemen. Ik krijg het met tabellen zelfs gewoon niet goed in ie6.

Wat je ook kan doen is de horizontale scrollbalk uitzetten, maar dat raad ik niet aan want soms en in bepaalde resoluties kan die wel nodig zijn.

Hoi!

Ik heb de website met tabellen ontworpen waarbij de maximale breedte in alle gevallen 755px is dus goed voor 800x600 resoluties.
Maar ja, ik laat de CSScode maar zitten want het was alleen de oplossing voor een schoonheidsfoutje en geen enorm groot probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan