Scrollen chatbox FF

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroendenoot

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2005
Hallo, ik heb een chatbox gemaakt met Javascript, AJAX en PHP. Die werkt op zicht wel goed (m.u.z. van de snelheid), maar in Firefox werkt het scrollen niet goed, in Internet Explorer wel. De chatbox scrollt niet automatisch naar beneden als er meer berichten zijn dan er in het chatvenster passen, maar blijft gewoon bovenaan staan. Ik gebruik de onderstaande code om te scrollen:
Code:
document.getElementById("chatvenster").scrollTop = 10000000000000;
Dit werkt dus niet in Firefox. Hoe zorg ik dat het scrollen in Firefox ook werkt?

P.S. Het volledige Javascript staat in de bijlage.

Bijlagen

persoonlijk zou ik gewoon geen scrol geval gebruiken, ik kan mij niet voorstellen dat iemand geintresseerd is in het allereerste bericht dat die dag of misschien wel een jaar geleden gepost is.... Ik zou alleen de laatste regels laten zien.... (weet niet precies wat je doet... zit op werk: geen tijd om te kijken dus).

Verder kan ik je aanraden naar de chatbox van helpmij te kijken.... die heeft ook z'n scroll balk :P

Greats,
JB

p.s. oke... ik ga toch maar ff naar het scriptje kijken.... brb om te editten

//edit: PHP script niet meegepost, kan dus niet zien wat je allemaal ophaalt (hoeveel regels) en hoe je het opslaat... dat kan namelijk de snelheid bepalen.... als je alles in een txt file zet en de gehele TXT file ophaald, elke keer als er gerefreshed word, dan kan dat traag worden... alleen de laatste regels ophalen is dus sneller.... ook een niet al te grote file inlezen elke keer zou sneller zijn, dus niet alle chats van het afgelopen jaar in 'een' txt file zetten....:P als je een database gebruikt, dan heb ik dit hierboven niet gezegd :)

Laatst bewerkt:
Ik gebruik een database en alleen de berichten die nog niet in het chatvenster staan worden opgehaald (met een sessie van het laasts bericht id).
Maar het gaat hier eigenlijk alleen om de scrollbalk. Ik heb al in andere chatbox-scripts gekeken op diverse sites, maar daar gebruiken ze allemaal dezelfde code. Daarom snap ik niet waarom het bij mij niet werkt. :confused:

Ja, dat werkt! :D
Ik dacht, ik zal maar wat zekerheid nemen... :o
Bedankt Egel!

Graag gedaan!

IE scrolled maximaal 2147483647, FX 143165576, zie bijlage. :) Als je 4e4 gebruikt gaat het altijd goed.

Vr.Gr. Egel.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan