Scrollen in Word en Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkvDalen

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2013
Beste forummers,

Ik heb een Logitech muis via USB-kabel op mijn laptop aangesloten omdat ik dat in Excel makkelijker vind werken dan het touchpad. Maar het probleem is dat het scrol-wieltje de cursor de verkeerde kant op laat bewegen: of ik nu voor- of achteruit scrol, de cursor verspringt 3 letters in de richting van het begin van de regel in Word of een kolom naar links in Excel, tot hij aan het begin van de regel is en dan doet het wieltje niets meer. Ik wil graag dat scrollen leidt tot naar boven/naar beneden gaan, en niet naar links. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?

Bij de instellingen voor het muiswiel in het Configuratiescherm staat trouwens onder Verticaal schuiven 'Bij elke rolbeweging van het bladerwieltje dit aantal regels per keer verschuiven: 1.' Daaronder staat Horizontaal schuiven 'Kantel het wieltje om per keer het volgende aantal tekens te verschuiven: 3' maar ik kan het horizontaal schuiven niet uitvinken of op 0 zetten. Volgens mij rol ik het wieltje en kantel ik het niet, maar toch beweegt de cursor horizontaal.

Alvast hartelijk dank voor suggesties.

Wellicht zit dat ding vol met stof bij het wieleke. Probeer eens een muis te lenen van een vriend of zo. Werkt die wel dan is je muis kapot. Met de touchpad gaat het wel normaal neem ik aan. :(

Hé, ik merk nu dat het alleen fout gaat in documenten die ik via een netwerkverbinding met mijn werk open heb staan. In documenten die op mijn laptop staan doet de muis het wel gewoon. Het touchpad doet het in de documenten via de netwerkverbinding ook niet goed, scrolt ook naar links ipv naar beneden. Blijkbaar gaat daar iets mis.

Oh oke dan zal dat kennelijk het probleem zijn. Alles loopt zeker via een server. Dan is het een werkje voor de systeembeheerder. :confused:Hebben collega's daar ook last van. probeer mee te denken he. Groetjes Manamana. :p ;)

Dan zal ik eens contact opnemen met de mensen van ICT. Ben zelf nogal een digibeet dus ik dacht al dat ik wat fout ingesteld had staan. Bedankt voor de reacties in ieder geval!

Oh, oke. Henk als het opgelost is vermeld dan a.u.b. hoe het je is vergaan. Groetjes.

Helaas zei de ICT afdeling van niets te weten, volgens hen moest ik naar mijn instellingen kijken. Dat het scrollen altijd goed werkt behalve met documenten via het netwerk daar ging hij niet op in. Dus het is helaas niet opgelost.

Ik dacht in deze moderne tijd dat men wel wat behulpzamer kan zijn. Zit je dus mooi mee te kijken. Kun je nog wel werken. En je baas dan. Nou ja niet van deze tijd zal ik maar zeggen. Alle muizen met een draadje op een rij en wellicht zit daar een probleemoplossing bij. Updaten of zo. Maar normaal krijg je daar een bericht van. Het werkt wel bij documenten lees ik in je eerdere bericht. Dus kennelijk ligt het daar dus niet aan. En als je een "beet" bent dan is het hun taak om daar naar te kijken. Klikje voor alle muizen. Voor wat het waard is. Denk niet dat je er wat aan hebt, maar sorry kan je niet verder helpen. :mad: Fijne paasdagen.

Tja, is inderdaad jammer zo'n houding. Bladeren kan natuurlijk altijd met de balk aan de zijkant, maar het blijft toch irritant want je bent het zo gewend om te scrollen met het muiswieltje. Ik ga eens rondvragen of collega's er ook last van hebben, dan willen ze misschien wel luisteren. Jij ook fijne paasdagen!

Gr.... Laatste poging....

Als eerste: Opstarten in Veilige Modus met netwerkondersteuning. Is er dan een verschil met je muiske?

Als tweede: Internet explorer opstarten zonder invoegtoepassingen:

Ga daarvoor naar start, type daarboven: explore -extoff <enter> Verschil met muis?

Als de eerste en de tweede poging niets opleverd, probeer of het resetten van Internet explorer helpt:

Ga naar menu extra, dan internetopties, dan tab geavanceerd, dan het knopke opnieuw instellen.

Zeg dat maar tegen de mannen van de helpdesk dat je dat gedaan hebt. :P

@HenkvDalen
1. Waar is je toetsenbord en wat ligt erop - draadloos, hoest met de batterij?
2. Op welk platform draaien beide systemen?
3. Andere muis?
4. Andere poort?
5. Virus scan?
6. Beetje simpel, maar check de driver.

Vraagje: Welke Logitech muis en welk besturingsysteem praten we over?

Goed goan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan