• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

scrollen onder deelvenster

Status
Niet open voor verdere reacties.

spokkem

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Hallo Heren en Dames

ik heb een paar bestanden gemaakt in excel en daarna deze bestanden in een totaal bestand laten komen voor een overvieuw.
nu zet ik met deelvenster blokkeren de kop vast, maar in de kop staat een naam van een eenheid.
deze klopt als je scrolt totdat hij als jeverder scrolt bij de tweede naam komt van de eenheid deze duikt dan onder het deelvenster weg.
is er een mogelijkheid dat als de tweede naam onder het deelvenster wegduikt deze wordt overgenomen in de kop van het deelvenster

alvast bedankt vr gr spokkem
ik heb een bijlage erbij gedaan Bekijk bijlage overzicht totaal - kopie.zip
dit is maar een klein stukje van het geheel ik hoop dat jullie er wat van kunnen maken

Laatst bewerkt:
Als je het vastzetten nu eens 1 regel hoger zet?

Hallo Willem

bedankt voor de snelle reactie

dit is niet wat ik bedoel kijk naar de tekst 43 hrstcie mechbrig hrstpel 431.
als je dan scrolt komt op een gegeven moment 43 hrstcie mechbrig hrstpel 432 maar deze verdwijnt onder hte venster en ik wil dat de tekst 43 hrstcie mechbrig hrstpel 431 uitgewisselt wordt met 43 hrstcie mechbrig hrstpel 432

vr gr spokkem

Zet de gehele eerst blokkering uit.
Selecteer rij 11
En zet nu de blokkering weer aan.
Rijen 1 tm 10 blijven nu steeds zichtbaar.
rij 11 tm ..... schuiven nu onder het deel venster weg.

Hallo Willem

deze had ik ook al gevonden maar ik moet de naam van 43 hrstcie mechbrig hrstpel 431,432,433 enz in beeld blijven zien omdat naast deze de lijst staat met cusussen.
de lijst die er onderdoor scrolt is normaal langer dus dan verdwijnen de cursus namen weer en weet je niet in welke kolom je bezig bent

vr gr spokkem

Hallo Willem

ik ga dit proberen op mijn grote bestand en kijken hoe dit uitpakt.
ik meldt me weer.

vr gr spokkem

Hoi Willem

Dit gaat werken bedankt voor de oplossing.

vr gr spokkem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan