Scrollen scherm steeds trager

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jimpansee

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2005
Ik heb een Laptop en het scrollen door de schermen, voornamelijk bij het opbouwen van afbeeldingen en foto's gaat de laatste tijd steeds trager.
Ik heb dus GEEN problemen met mijn downloadsnelheid.
Heeft dit probleem iets te maken met mijn instellingen of moet ik hardware upgraden?
Zou het helpen als ik extra geheugen erbij installeer of maakt dat niets uit in dit geval?

Kenmerken:
Merk laptop Acer
Type 1352XC
256M DDR SDRAM
20 GB HDD

Het zou inderdaad moeten helpen door ram-geheugen bij te steken. Vooral omdat je zegt het probleem het meest te ondervinden bij afbeeldingen, en afbeeldingen nemen nogal wat geheugen in.

Greetz : Jer:cool:en.

Geplaatst door Jimpansee
het scrollen door de schermen, voornamelijk bij het opbouwen van afbeeldingen en foto's gaat de laatste tijd steeds trager.
Ik heb dus GEEN problemen met mijn downloadsnelheid.
Dit heeft niets met een tekort aan geheugen te maken. De afbeeldingen worden ook niet in het geheugen opgeslagen, maar op je harde schijf.
Extra geheugen zal dit probleem niet oplossen.
Het gedrag dat jij beschrijft lijkt nog het meest op het gedrag dat sommige slecht gemaakte websites in browsers vertonen.
Bij dergelijke sites zijn grote afbeeldingen onbewerkt op een pagina gezet, waardoor ze traag laden (door de bestandsgrootte) en slecht scrollen - dit laatste doordat er tijdens het scrollen veel meer berekeningen moeten plaatsvinden bij afbeeldingen die in werkelijkheid een ander formaat hebben dan op de webpagina.
Als je op zo'n site komt, moet je maar eens een van die slecht ladende en scrollende afbeeldingen opslaan en hem vervolgens in Paint o.i.d. openen.
Dan blijkt een plaatje van 400 x 300 pixels soms plotseling een afbeelding van 1600 x 1200 pixels te zijn met een bestandsgrootte van 1 tot 2 MB.
Ga dus eerst eens na bij welke sites dit gebeurt.
Overigens kan het nooit kwaad je tijdelijke internetbestanden eens op te ruimen.

Guus.

Geplaatst door JeroenE
afbeeldingen nemen nogal wat geheugen in.
Afbeeldingen nemen alleen schijfruimte in beslag, behalve op het moment dat je ze in een programma als Photoshop of Paint Shop Pro bewerkt. :)
Maar ook dan gaat het meestal maar om een paar MB's RAM.

Guus.

Een pagina met allemaal foto's is snel genoeg beschikbaar op het scherm, echter als ik dan door de foto's ga scrollen ontstaat de vertraging 1 seconde per foto bij het scrollen van al deze foto's onder elkaar.
Het kan toch niet zo zijn dat al deze foto's die ik in mijn browser aan het bekijken ben eerst naar de harde schijf worden weggeschreven?
Ik bemerk een duidelijk verschil met enkele maanden geleden.
Een van de volgende opties moet het probleem zijn:
1. te weinig intern geheugen
2. problemen met de videokaart
3. problemen met andere hardware in mijn PC
4. beelscherminstellingen staan niet goed

Is de laptop ook goed onderhouden?
Ruim eens alle overbodige bestanden op met bijvoorbeeld schijfopruiming en defragmeteer de harde schijf eens.
Of misschien nog beter, laat je systeem schoonvegen met CCleaner.

Geplaatst door Jimpansee
Het kan toch niet zo zijn dat al deze foto's die ik in mijn browser aan het bekijken ben eerst naar de harde schijf worden weggeschreven?
Dat gebeurt inderdaad en die komen allemaal (met alles wat er verder nog op die pagina's staat) in de map Temporary Internet Files te staan.
Geplaatst door Jimpansee
Ik bemerk een duidelijk verschil met enkele maanden geleden.
Maak je computer eens grondig schoon.
Download EasyCleaner en installeer het programma.
Start het, klik op Unnecessary en vink alles links boven aan (Normal types, Extra types etc).
Klik dan op Find en verwijder alles wat gevonden wordt - dat kan heel veel zijn.
Sluit het scherm, klik dan op Registry en vervolgens weer op Find.
Verwijder ook hier alles wat gevonden wordt. Ook dat kan heel veel zijn.
Vooral het opruimen van overbodige register-items kan veel snelheidswinst opleveren.
(Met de optie Duplicates van EasyCleaner kun je dubbele bestanden opsporen en verwijderen, maar dat is alleen aan te raden als je precies weet wat je wel en niet kunt verwijderen. Dit is af te raden voor beginners.
De hierboven genoemde opties zijn echter volkomen veilig en je kunt met een gerust hart alles verwijderen wat die vinden.)
Daarna kun je ook nog defragmenteren.

Guus.

Laatst bewerkt:
Da's hier toch wel een schitterende site, hé. :)
Weer iets dat ik niet wist van die afbeeldingen die op de schijf komen te staan. :confused:

Thx Guus abc, ben weer wat wijzer geworden. :thumb:

Greetz : Jer:cool:en.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan