Scrollen uitzetten

• Onderwerp starter Onderwerp starter keej
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

keej

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
Hoe kan ik het scrollen (verticaal / horizontaal) uitzetten. Ik weet hoe je scrollbars uitzet. Maar wat ik wil is dat zelfs met de muiswiel of door het indrukken van de linkermuisknop en naar onder te gaan met de muis niet meer gescrolled kan worden. Dit omdat bij mijn website alles zichtbaar is, maar er toch steeds nog enkele pixels gescrolled kunnen worden wat overbodig is.

Tja die scrollbalken verschijnen niet voor niets. Blijkbaar zit er dus iets in je code wat nog voor extra ruimte zorgt.

Haal de pagina anders even door de W3C Validator om fouten op te sporen.

Ik heb de code door de Validator gehaald en er bleken wat kleine fouten in te zitten (één ervan is nog niet opgelost). Een nevenprobleempje is daarmee wel opgelost.:)

Het scrollen was enkel in Opera en Internet Explorer een probleem, niet in Firefox. Via een omweg heb ik toch een oplossing gevonden, maar die bleek dan weer niet goed te zijn voor Firefox, dus is er nog een browsercheck met Javascript toegevoegd. Niet ideaal dus, maar ja.

Voor het uitschakelen van het scrollen zelf heb ik dus nog geen oplossing, maar nu is het eigenlijk niet meer echt nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan