Scrollen werkt niet in deel van het scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pinotraffic

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2009
Hallo allemaal,

Ik heb een heel vreemd probleem bij het scrollen met mijn muis. Het viel mij vandaag voor het eerst echt op.

Na het opstarten kon ik zonder problemen op iedere pagina naar boven en naar beneden scrollen, ongeacht de positie van de muisaanwijzer. Na een willekeurig moment (ik deed niets bijzonders) merkte ik dat het scrollen niet meer werkte als de muisaanwijzer in het gedeelte linksboven van het scherm stond. Het maakt niet uit in welk programma of op welke site ik zat, overal deed het probleem zich voor in hetzelfde gebied.

Ik heb mijn computer opnieuw opgestart. Het probleem was aanvankelijk opgelost, maar was na een tijdje weer terug, weer in hetzelfde gebied.

Het is mij gelukt om weer in het getroffen gebied te kunnen scrollen, door een smal venster, bijvoorbeeld van Facebook Messenger, in dit gebied te zetten. Blijkbaar wordt het systeem dan op een of andere manier geforceerd om in dat gebied te kunnen scrollen. Het probleem is daarna opgelost. Na verloop van tijd kwam het echter weer terug en deze keer in een gebied in het midden van het scherm.

Ik heb een USB-muis van Acer dat met een standaard stuurprogramma van Windows wordt aangestuurd. Besturingssysteem is Windows 7.

Herkent iemand dit probleem? Waar wordt het door veroorzaakt en hoe kom ik er definitief vanaf?

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Hallo Pino. Heb je al een andere muis geprobeerd, van een vriend of zo. Als die het dan wel doet dan is je muis overleden. Heb je tandwieletjes in je muis of heb je zo'n gladde ondergrond. Maak je wieletje anders eens schoon met een paperclipje heel voorzichtig. stofdeeltjes opgehoopt in het wieletje..

Bedankt voor de hulp. Het probleem zit alleen niet in de muis zelf. Ik ben tot de conclusie gekomen dat Facebook Messenger de veroorzaker is van het probleem. Op de plek waar ik het (smalle) venster van Messenger geopend had, kan ik na het sluiten van het venster niet meer scrollen. Ik heb Messenger nu verwijderd en het probleem doorgegeven aan Facebook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan