• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

scrollen

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefano

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Kan ik met behulp van een scrollbar een datum snel veranderen ?

Ik haal gegevens op uit een database op basis van die datum. Als ik de dag ervoor (erna) wil zien dan moet ik de datum opnieuw intypen. Zou dit kunnen met een scrollbar of iets dergelijks ? Of ... ben ik verplicht een lijst met data aan te leggen ?

dbv,

Stefano

Op de werkbalk Formulieren staat een Scrollbar die je kan gebruiken. Via rechtermuisknop de instellingen aanpassen, onder andere de incremental value.

Wigi

Klopt Wigi en ik had die al geprobeerd, alleen krijg ik steeds een foutboodschap .'Kan de eigenschap Value niet instellen.' Ongeldige eigenschappenwaarde. Deze fout krijg ik bij het invullen van de 'linked cell'. Heeft dit te maken met het feit dat de linked cell een datum is ?

ik heb rouwens hetzelfde geprobeerd met een spinbutton, maar daar krijg ik zelfde fout ...

Bijlagen

Ik zet de value op '1'. De linked cell is in mijn geval bv B5 en bevat datum 26/09/2007. Bij verlaten van die cel krijg ik het foutbericht : Kan de eigenschap value niet instellen . Ongeldige eigenschappenwaarde.

Heeft dit te maken met en format ? Datum ?

Wigi, het hoogste getal dat je mag invoeren bij zowel de scrollbar als de spinbutton is 30000. Dat is in datumformat 18/02/1982.
Stefano, Ik ben dus bang dat je zelf 2 knopjes op je sheet moet plaatsen en daar een VBA regeltje aan verbinden. Stel dat je datum in cel B5 staat en je drukt op het knopje UP , dan zou je de volgende regel kunnen starten...
Code:
Sub UP()
Range("B5").value = Range("B5").value + 1
End sub
En bij het knopje DOWN doe je uiteraard in een aparte 'Sub DOWN()' de 'value - 1'.

Groet, Leo

Sorry, dat maximum wist ik niet.

Het blijkt dat een scrollbar van de werkbalk Visual Basic niet aan dat maximum van 30000 onderhavig is.

Bovenstaande VBA code is dus niet nodig.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan