Scrollend beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

lammers48

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Mijn pc doet sinds aantal dagen verschrikkelijk vervelend het beeld blijf namenlijk steeds maar scrollen van boven naar beneden heb zelf gezien dat er hier een aantal topics over zijn maar geen van deze bieden de oplossing
het betreft deze configuratie:
Besturingssysteem
Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
Processor
AMD FX-4100
Zambezi 32nm Technologie
RAM
8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Moederbord
MSI 760GM-P23(FX) (MS-7641) (CPU1)
Grafisch
HP w2228h (1680x1050@59Hz)
HP w2228h (1680x1050@59Hz)
3067MBATI Radeon 3000 Graphics (MSI)

Heb geen draadloze muis of toetsenbord (ook vervangen naar aanleiding van dit probleem)

In bepaalde programma's bijv Corel Draw gaat ie uitzichzelf vergroten en verkleinen

Iemand enig idee waar ik dit in moet zoeken?

Ik heb zojuist het andere topic gesloten, lijkt me dat die beter op deze plaats staat.

bedankt dat er ieder geval een reactie is weet dat dit een dubbele is maar zoals ik al zei de andere posts helpen mij net verder

Heb je al eens een ander beeldscherm geprobeerd?

nee maar heb twee beeldschermen 1 jaar oud en hij doet het met beide schermen

Eerste wat IK zou doen is kijken of je wel grafische kaardrivers geïnstalleerd hebt staan, nu.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc
Klap Beeldschermadapters open, en kijk wat daar staat. Staat daar iets als "Standaard VGA-adapter" of zoiets ipv. de naam van de grafische kaart/grafische chip, dan zijn er géén grafische kaartdrivers geïnstalleerd. Die zul je dan (dus) nog na moeten installeren.

Tijs.

a. "Volgende suggestie graag" klinkt behoorlijk lomp richting de helpers, IMHO. In ieder geval vind ik het lomp overkomen, zelfs met "graag" er achter.
b. Ik zie 1x videokaart en 2 monitoren, dat zou dus (lijkt mij) betekenen dat je je Windows werkblad UITBREIDT naar 2 schermen? Ik vraag me af of die resolutie wel fatsoenlijk 'draaibaar' is voor die videokaart van je. Als ik daarin gelijk heb, dan zou ik ook verwachten dat je dit scroll probleem al hebt sinds je 2 schermen hebt aangesloten ipv. 1 scherm, maar dat zie ik niet terug in je startposting?

Tijs.

heb al de hele tijd dus zolang als ik mn pc heb gewerkt met 2 schermen die dus inderdaad uitgebreid zijn scherm resolutie voor beide schermen is 1680 x 1050 (aanbevolen zegt windows) dit is dus ook de resolutie waar ik altijd mee heb gewerkt,

Jan.

Heb de originele drivers van de monitoren gebruikt en de update vandaag gedaan van MSI mbt de grafische kaart er zat trouwens wel originele driver in die origineel met het moederbord meegeleverd was (cdrom)

Jan.

Laatst bewerkt:
Dan heb ik geen directe tips meer. Hopelijk kunnen anderen (o.a. nu er wat extra informatie is en wat plaatjes van Apparaatbeheer) je nu nog wat tips geven.

Tijs.

Omdat het op beide beeldschermen is, denk ik dat de graphische kaart een probleem heeft. Heb je een mogelijkheid om die te wisselen?
Of haal de graphische kaart eruit en sluit een monitor aan op de video uitgang van het moederbord en kijk of dan het probleem weg is.

Ron

Hallo Ron

bedankt voor je reactie maar die optie heb ik ook al geprobeerd de onboard grafische kaart uitschakelen en er een andere ingezet maar helaas resultaat blijft

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan