Scroller (touch)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unknown16

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2010
Hallo,

Ik heb een laptop en ik gebruik op dat touchschermpje ook vaak de scrollfunctie.
Normaal gesproken doet hij het heel normaal. Maar soms werkt hij niet goed. Net zoals op dit forum net, toen wou ik ermee scrollen naar beneden (hij gaf wèl het icoontje van scrollen weer), maar dat lukte dus niet. Hij deed niks. Ik moet dus of via de balk rechts scrollen, of gewoon via de pijltjes scrollen.

Wie weet hoe dit komt en hoe ik dit oplos?

Groetjes,
Unknown16.

Vertel ons eens wat meer over je laptop merk/type zodat we eens kunnen googelen of dit soort problemen vaker voor komen en of er ergens een eventuele oplossing is bedacht.
Uiteraard moet je er rekening mee houden dat ook dat soort touchpads slijten door veel gebruik, en door de slijtage van de bovenste laag gaan ze slechter reageren, ik had het zelfde met mijn Macbook, ik loste het op door er een mooi op maat gemaakt stuk plakfolie over heen te plakken, het werkte meteen weer als nieuw. Je kent ze wel, die folies die ze bijvoorbeeld voor mobieltjes verkopen, ik zelf had er 1 gehaald voor de Nintendo DS, is ongeveer dezelfde grote.

grtjs jjw

Laatst bewerkt:
Vertel ons eens wat meer over je laptop merk/type zodat we eens kunnen googelen of dit soort problemen vaker voor komen en of er ergens een eventuele oplossing is bedacht.
Uiteraard moet je er rekening mee houden dat ook dat soort touchpads slijten, en door de slijtage van de bovenste laag gaan ze slechter reageren, ik had het zelfde met mijn Macbook, reeds vervangen voor nieuw. Gewoon veel gebruikt en dan komen dat soort dingen voor.

grtjs jjw

Ik heb een HP Pavilion dv7. Vorig jaar oktober gekocht, ben er heel voorzichtig mee.
Zou wel erg snel zijn, als hij nu al gesleten is. Heb helaas maar 1 jaar garantie...

Nou je mag inderdaad verwachten van een 1 jaar oude laptop dat hij nog niet echt versleten is. Kun je zien onder apparaat beheer of er een driver is voor de touchpad?
Misschien kun je deze opnieuw installeren zodat het beter werkt.
Ik weet niet waneer het voorkomt, het kan zo zijn als de laptop nog bezig is met rekenenen dat er vertraging op komt bij het bewegen van de cursor.
Heb je post its in huis? Probeer deze er toch eens over te plakken om te zien of het verbeterd, baat het niet, schaad het niet. Zo kwam ik er achter dat de toplaag van mijn touchpad versleten was want zichtbaar zag ik niets.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan