Scrolling-lag ATI Radeon 9200

Status
Niet open voor verdere reacties.

Airwave

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2003
PRODUCT ATI 9200 128 MB AGP / DRIVER: Catalyst 6.1 /
I am experiencing a "scroll-lag" when browsing pages with IE 6.0. Also, when scrolling through a folder within Explorer.exe, the screen also "lags behind". This is not the case when "scrolling" through an image when using windowsXP picture and fax
viewer. By scroll lag I mean that, whenever I scroll , the screen has to "rebuild" the image from top to bottom. It looks like a screen with a very low refresh frequency for one instant.

This scroll lag issue does NOT present itself at all when using Windows 2000 on the same machine.

Also, the card is not able to detect a PAL-B (dutch) TV when turning on the TV-OUT. Only by using a force detect option (by some 3rd party tool for ATI cards) does the card "see" the TV. However in neither situation am I able to get a duplicate screen on the TV.

I know it should be possible on this TV since my previous ATI 8500 LE worked fine with TV output.

My PC: P3 800 mHz, 512 MB SDRAM. Display: DVI flatpanel.

Please let me know what i could do about this issue.

-----------------------------------------------------------
WINDOWS 2000
Driver version: 6.14

-----------------------------------------------------------
WINDOWS XP
SOFTWARE
Driver Packaging Version 8.252-060503a-032464C-ATI
CATALYST® Version 06.5
Provider ATI Technologies Inc.
2D Driver Version 6.14.10.6614
Direct3D Version 6.14.10.0399
OpenGL Version 6.14.10.5819
CATALYST® Control Center Version 1.2.2314.20337

HARDWARE
Graphics Card Manufacturer Powered by ATI
Graphics Chipset RADEON 9200 SERIES
Bus Type AGP
Current Bus Setting AGP 4X
BIOS Version 008.015.041.001
BIOS Part Number BK-ATI VER008.015.041.001
BIOS Date 2003/09/26
Memory Size 128 MB
Memory Type DDR SGRAM / SDRAM
Core Clock in MHz 200 MHz
Memory Clock in MHz 133 MHz
Primary Display Yes

Zullen we gewoon in het nederlands verder gaan, gezien de mislukte handtekening van Airwave betreft het inwoner van Nederland dus een andere taal lijkt mij overbodig.

Hai!

Ik had de vraag ook op een aantal engelstalige fora gezet en had em even gecopypasted.
Excuses voor het (moeilijke?)taalgebruik . Niet bedoeld om lastig te doen dus voel je aub niet op de teentjes getrapt.;) Alle nuttige antwoorden vooralsnog welkom!
Groet
Airwave

Vertaal dan even jou probleem in het Nederlands. Het is hier immers een Nederlands forum.;)

Nl

You're right ;)
Videokaart ATI 9200 128 MB AGP / DRIVER: Catalyst 6.1 / WIN XP / PIII 800 mhz @ 512 MB SDR
Onder WIN2000 : Driver version: 6.14

Ik heb last van een "scroll-lag" tijdens het scrollen met internet explorer en ook bij het scrollen in windows explorer.
Elke keer dat ik scroll moet hij ahw het scherm "opnieuw opbouwen" van boven naar beneden, dit opbouwen duurt enkele milliseconden, maar wel zo langzaam dat ik het NET kan zien.
Dit gebeurt alleen onder Windows XP, als ik de kaart in dezelfde PC onder WIN2000 gebruik heb ik hier geen last van.

2e probleem (zowel op XP als WIN2000) Ook detecteert de kaart mn TV enkel via force detect, en ik krijg geen beeld op mn TV, niet standaard en niet met force detect als ik op apply druk. ik weet dat de TV (een NL PAL-B TV) het wel kan want onder mn oude ATI 8500 LE werkte de TV out zonder issues.

Iemand enig idee?
Groet
Airwave

Het lijkt er op dat je systeem is teruggevallen op de standaard VGA adapter.
Herinstalleer de ATI drivers, meestal staan de installatiebestanden in C:\ATI\Support\(lang_getal)\xxxx
Waarschijnlijk kun je via een setup.exe in een keuzescherm komen, waarin ook Repareren.

het is de kaart zelf .
er zit een bus breedte van maar 64 bit op
op een echte /normale kaart is dat 128 of 256 bit

het is de kaart zelf .
er zit een bus breedte van maar 64 bit op
op een echte /normale kaart is dat 128 of 256 bit

Dat moet ik toch tegenspreken, op één van de pc's hier draait een 9250 probleemloos zonder 'scrol-lag' Het moet dus wel degelijk goed kunnen draaien.

Dat moet ik toch tegenspreken, op één van de pc's hier draait een 9250 probleemloos zonder 'scrol-lag' Het moet dus wel degelijk goed kunnen draaien.

ATI 9200.
Memory Type DDR SGRAM / SDRAM
Core Clock in MHz 200 MHz
Memory Clock in MHz 133 MHz

ATI 9250
240MHz ATI™ R280 GPU
• 400MHz 64BIT memory
• 128MB DDR memory
• 400MHz RAMDAC
zijn twee verschillende kaarten .
maar wel met een 64 bit geheugen controller .
en dat moet 128 of 256 zijn .
en daar zit het verschil in .
en ja in 2D zal het niet zo merkbaar zijn voor de 9250 .
en wat helemaal de bottel nek is .
je draait maar agp 4 x in plaats van agp 8x Current Bus Setting AGP 4X .
dus je hebt een behoorlijk oud systeem .

Maar om te zeggen dat het aan de 64bit controller ligt, is erg kort door de bocht, want dat kan wel degelijk goed werken.

Ik denk het door het geheel van de pc en software komt.
De processor is niet al te snel, de videokaart is niet top en draait maar op 4× AGP, voeg daarbij een redelijk zwaar besturingssysteem als XP en ik denk dat je dan het hele probleem hebt.
Met Windows2000 is er geen last omdat dit toch minder systeembelastend is.
Je zou natuurlijk kunnen proberen om daar bij 'instellingen voor prestaties' het één en ander meer op 'prestatie' te richten in plaats van 'weergave'
(rechts klik 'deze computer'->eigenschappen->tabblad 'geavanceerd'->knop 'instellingen' bij prestaties )

Maar om te zeggen dat het aan de 64bit controller ligt, is erg kort door de bocht, want dat kan wel degelijk goed werken.

Ik denk het door het geheel van de pc en software komt.
De processor is niet al te snel, de videokaart is niet top en draait maar op 4× AGP, voeg daarbij een redelijk zwaar besturingssysteem als XP en ik denk dat je dan het hele probleem hebt.
Met Windows2000 is er geen last omdat dit toch minder systeembelastend is.
Je zou natuurlijk kunnen proberen om daar bij 'instellingen voor prestaties' het één en ander meer op 'prestatie' te richten in plaats van 'weergave'
(rechts klik 'deze computer'->eigenschappen->tabblad 'geavanceerd'->knop 'instellingen' bij prestaties )
daar heb je wel een punt .
het os is te zwaar de cpu te zwak

Drivers.

Drivers geupdate, zoemt weer als een bij :)
Bedankt voor jullie denkwerk, wel. ik waardeer het heel erg!

Groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan