SCSI 39160 kaart firmware flash

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scorpion

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Weet iemand een manier om een verkeerde firmware op een scsi kaart te verwijderen / een andere firmware werkend op deze kaart te krijgen?
Ik kan doordat de firmware niet goed geladen is mijn SCSI kaart bios niet benaderen en mijn disks worden daardoor niet herkend...

Ik hoop dat iemand een goede tip heeft

Groetjes
Joost

als je vrienden hebt die bij een of andere IT bedrijf werken ... zou ze die kaart kunnen naar hun werk menemen om bios-chip leeg te maken en nieuwe firmware op te zetten, andere oplossing zou ik niet weten... gehele proces duurt +/- 15 min, dus...

Kan je niet de juiste BIOS er over heen flashen dan?

Bios niet te flashen

Helaas is de juiste of een oudere bios er niet meer overheen te flahsen omdat de kaart niet wordt herkend en als ik de flash tool gebruik krijg ik alleen een foutmelding :(
Ik zit nu op forums te zoeken, die praten over een " hacked version of Flash2" wat mij erg aanspreekt, maar deze kan ik helaas nergens vinden :(

probleem zelf opgelost!

Ik heb het probleem op kunnen lossen door een aangepaste flash.exe te gebruiken. :)

na veel zoeken kon ik eindelijk het bestandje vinden.
Ik heb hem voor het geval er meerdere zijn met hetzelfde probleem aan deze tread gehangen.
In de Zip zit een nog niet aangepaste flash2.1 Alpha 0005 file en instructies hoe deze met een hex editor om te bouwen naar een voor jou kaart werkend zijnde. (instructies goed lezen! zijn niet al te duidelijk!)

je moet uiteindelijk op een diskette hetvolgende hebben (het makkelijkst is het als je het allemaal in je root zet):

een aan jou adaptec 160 kaart aangepast flash.exe bestand
een DOS4GW.EXE bestand
een AFU.MSG bestand (zit in de zip)
en jou firmware die je op de kaart wilt zetten

Zet in je bios zoveel mogelijk opties UIT (dit is waarschijnlijk ook de oorzaak waardoor het mis ging, maar ook vooral door de slechte flash tool) bij voorkeur een oude computer gebruiken voor dit met alle bios opties uit.

-met een bootdisk naar DOS
-het flash.exe bestand starten
-de zogenaamde herkende scsi adapter selecteren (is niet de juiste naam, maar werkt uiteindelijk wel)
-de locatie van het te flashen *.bin bestand opgeven
-Y antwoorden en LANG wachten want dit duurt wel even!
-hierna wordt de kaart gechecked en het programma afgesloten en.... de kaart doet het weer!!!!

spaart een hoop eurocenten! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan