SCSI- en RAID-controllers

Status
Niet open voor verdere reacties.

fraenske

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2010
Ik krijg sinds een week in "taakbeheer" een melding dat de SCSI- en RAID-controllers niet naar behoren meer functioneren.
Als ik dan op "stuurprogramma's bijwerken" klik, dan geeft de computer aan dat deze zonder stuurprogramma is geinstalleerd of dat de controllers niet aanwezig zijn.
Mijn moederbord; NEC Computers International, modelnr. GA 8191 SPMD
Mijn DVDSpeler: Philips DVDR 1628P1
Verder werkt mijn computer nog normaal echter, ik kreeg 5 minuten eerder een BOD.
Weet iemand hier een oplossing voor?

En fysiek gezien bestaan die controllers ook in je systeem ? Zo ja, dan even de driver opnieuw installeren :)

Suc6! :thumb:

Het is inderdaad een Packard Bell Computer. Alleen het moederbord heeft het merk NEC. Het modelnr. is inderdaad GA-81915PMD.
Ik kijk dus niet zo sterk meer.
Groetjes
Frans

Helaas, hij staat daar niet tussen. Het is een Packard Bell 5504, +/- een jaartje of 6 oud. Ik heb inmiddels de volgende veranderingen aangebracht, standaard werd hij geleverd met een 512 mb interne geheugenkaart. Ik heb er zelf een 1 GB kiaart bij gestopt. Mijn beeldscherm is nu van Medion i.p.v. PB. Hij draait onder XP Pro (was home).
Helaas heb ik geen CD van de nu geinstalleerde Pro.
O ja, mijn systeem geeft echt aan dat het moederbord van NEC afkomstig is.

NEC en Packard Bell zijn 1 bedrijf tegenwoordig (tenzij ik me heel stérk vergis).

Drivers voor je systeem zijn hier te vinden (omdat op de website alleen drivers voor computers waar nog garantie op zit te vinden zijn), waarbij je even wat méér moet weten dan 5404 maar ook de aanduiding die ervóór hoort te staan én het jaartal van maken/uitleveren. Denk hierbij aan iMedia, iPower, iPro, iStart, iTwin, iXtreme, je ziet het wel op die ftp-pagina.

Succes,

Tijs.

Helaas, het is nog steeds niet gelukt om die melding weg te krijgen.
Ik heb die ene pagina gebruikt om te kijken of er updates voor de drivers er bij zaten.
Jammer genoeg dus niet. Mocht 1 van jullie nog een goeie gedachte hebben, ik hou mij aanbevolen.
Groetjes Frans

SCSI- en RAID-controlleer

Tot mijn spijt, er zijn voorlopig geen oplossingen te vinden voor dit probleem. Ik Vermoed dat het moederbord kapot is.
Ik ben inmiddels overgestapt naar een andere computer.Het is een MEDION Akoya nr. 7350.
De verwachting is, en dat hoop ik ten zeerste, dat de eerste jaren n iet meer hoef aan te kloppen bij jullie. Het pobeem bij mijn andere computer hoop ik t.z.t. op te lossen door mijn computermannetje.
Groetjes,
Frans
O ja, als iemand een oplossing heeft?
Dan graag!!!!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan