SCSI harddisk wordt niet herkent door MS

Status
Niet open voor verdere reacties.

redindy

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2006
Hoi,
Ik heb een computer gekregen van iemand waar geen besturingssysteem op zit.
De computer is een IBM Intellistation MPro 6230 en heeft een SCSI hardeschijf van 36 GB.
Ik wilde hierop dus XP installeren maar het installatie programma zegt steeds dat er geen hardeschijf geinstalleerd zou zijn en sluit dan af.
De SCSI HD wordt wel in de Bios herkent en de adapter ook.
Het gekke is dat als ik een IDE harde schijf eraan hang XP daarop wel wil installeren.
Nou heb ik geen enkele ervaring met SCSI hardeschijven dus het is heel goed mogelijk dat ik iets verkeerd heb ingesteld of over het hoofd heb gezien.
Wie kan mij adviseren wat ik moet doen om XP op de SCSI hardeschijf geïnstalleerd te krijgen?
Bij voorbaat dank.

Wat je nodig hebt zijn de drives voor de scsi kaart. Anders zit winxp deze nooit.

Moet je ff zoeken op de ibm site.

Zit net te kijken er zijn geen xp drives wel van windows 2003 die zou je kunnen proberen

Soms werken zelfs de Vista drivers:eek: (in mijn geval dan), als je geen drivers kunt vinden houdt het op. Soms zitten ze ook tussen de chipset drivers al. makkelijkste zal zijn dat je ze op een diskette zet en daarvan af laad... maar als je geen diskette hebt, en voor het gemak in de toekomst, kun je misschien beter de drivers slipstreamen via NLite.

De installatie op de SCSI hardeschijf werkte dan wel maar gelijk deed zich een ander probleem voor.
Zodra XP opstart schakelt de computer uit en start opnieuw op.
Ook in veilige modus blijkt hij niet te willen starten.
Ik heb geen nieuwe hardware geinstalleerd, alles wat er op zit, video kaart, muis, toetsenbord, CDrom doen het kennelijk goed, ik kan niets fouts ontdekken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan