SCSI HD word niet gezien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Digiex

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2010
Hallo,

Ik heb een supermicro server liggen. Er zitten 2 scsi hd´s in, en er zit Debian Linux op. Ik wil de hardeschijf formatteren met een xp cd alleen de hardeschijf word niet gezien. Kan iemand mij hierbij helpen?

De XP installatiecd herkent maar heel weinige SCSI controllers.
Ubuntu kent er (veel) meer, dus je zou de server op te starten vanaf een Ubuntu Live CD en dan de partities verwijderen en opnieuw aanmaken zodat XP er wat mee kan (Ext3 partitities etc., daar kan XP niets mee. XP kent alleen Fat16, Fat32 en NTFS partities).

Enkele instructies en links m.b.t. Ubuntu heb ik hier bij elkaar gebracht.

Overigens zul je (als je nu XP erop wilt installeren) eerst op zoek moeten naar een SCSI-controllerdriver die je tijdens het tekst-gedeelte van de setup ervoor zorgt dat de SCSI harde schijf/schijven die aan die controller hangen benaderd kunnen worden.

Succes,

Tijs.

Ik heb de server met de Ubuntu cd kunnen opstarten alleen hoe verwijder ik de partities, ik heb 1 partitie kunnen formatteren en bij de rest staat er unable to mount drives en van dat soort..

Ik heb de Debian cd erin gedaan en nu reageert mijn toetsenbord niet, heb het via usb en ps2 gebprobeerd..

Alhoewel GParted ook in Ubuntu zit (en dus ook in de Ubuntu Live CD) zou je kunnen overwegen om de GParted Live CD te branden en daarvan op te starten. hier staat de Stable release van de GParted Live CD waar in de tekst over gesproken wordt.
Ik raad je aan om (veiligheidshalve) ook een extra release dan de laatste te branden, omdat zojuist de laatste versie bij mij niet goed wilde opstarten.
Je zou als extra versie GParted Live 0.4.6.1 kunnen branden.

Succes,

Tijs.

Ik heb hem gedownload, alleen mijn vraag is waarom werkt geen er geeneen toetsenbord.. Ik sluit een IDE hd aan.. ik wil hem formatteren met windows xp cd.. Wanneer je op een toets moet drukken om het te starten reageert de toetsenbord niet.. EGT RAAR... daarvoor werkt hij wel gewoon..

Geen direct idee, maar ik zou (als het een USB bekabeld toetsenbord of een draadloos toetsenbord betreft) even een bekabeld toetsenbord met PS2 aansluiting proberen.

Succes,

Tijs.

Probeer eens in de BIOS alle instellingen terug te zetten naar fabriekswaarden. Misschien helpt het wat.

Tijs.

Weetje wat ik ga er geen tijd meer aan besteden, ik krijg een nieuwe van mijn oom.

Heel erg bedankt voor je hulp, je was duidelijk en niet boos:D.. De meeste vertellen het op een ***** manier.. Maar ik vind dat jij het perfect hebt uitgelegd.

Groetjes,

Mojo

Als je binnen 60 km van van Amsterdam woont dan wil ik die server wel gratis ophalen voor mijn netwerk-laboratorium.
Is dat niet het geval: Bedankt voor je complimenten. :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan