SCSI / raid host adapter doet niet !!

• Onderwerp starter Onderwerp starter fery
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fery

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2009
hi
ik krijg steeds meer problemen met vista als ik een programma verwijder of zo doet de ander niet!
SCSI / raid host adapter/controller doet niet meer!
ik weet niet eens wat het is! is het wat belangrijks??
help plzzzzz:confused:

Zo een paar dingen die ik me bij je probleem kan voorstellen:
1. Je gebruikt een processor die eigenlijk een update van de BIOS van het moederbord vereist. Kijk na bij de fabrikant van het moederbord (en check ook bij de fabrikant van de pc, als je een standaard-pc gekocht hebt) of er een BIOS-update is die zeker je processor ondersteunt (installeer géén Beta-updates, dus alleen 'goedgekeurde' BIOS-updates).
2. Er zijn problemen met de driver van de harddisk-controller (=scsi/ata/ide/sata controller).
Ik heb begrepen dat Windows Update wel eens updates hiervoor beschikbaar stelt die (eigenlijk) niet voldoende getest zijn.
Download en installeer de nieuwste versie (liefst met een WHQL kwalificatie) vanaf de website van het moederbord of de computerfabrikant.
3. Warmte-problemen in je systeemkast. Maak het (voorzichtig) eens helemaal schoon, met de voedingskabel eraf en geef de componenten eerst tijd om af te koelen.
4. Problemen met de harddisk(s) die je aangesloten hebt.
5. Chipset problemen op het moederbord (waar ook de harddisk-controller onder valt). Hiervan mag je enigszins uitgaan als alle andere opties van hierboven geen oplossing bieden. In dit geval zou je moeten gaan kijken of je garantie kunt claimen. Bel in ieder geval de leverancier op voor de opties.

Succes,

Tijs.

okeeey dank je
hmm heb nie zo echt verstand van die dingen wat je zei :o
maar mijn pc is ACER en kan je miss zeggen waar ik die updates kan vidnen !
thxxx

Misschien kan iemand je op weg helpen, maar dan moet je wel vermelden het type (zo volledig mogelijk) vermelden van de Acer, en of het een laptop of een desktop computer betreft.

Tijs.

Ben je nu klaar met dit probleem ook door de installatie van SP1?

Indien ja (en ook in de andere discussiedraad als je die nog niet afgemeld had) even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag" die je op deze (en op die andere) webpagina iets verder naar beneden rechts kunt vinden.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan