SCSI schijf werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruben derks

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2008
hallo.

ik heb hier in mijn server een SCSI schijf van HP/COMPAQ 36,4GB. deze geeft altijd gewerkt. nu heb ik net een Samsung 1tb er in gebouwd via een Sata controller. windows herstart en alles werkte en de SCSI en de 1TB waren bijne beschikbaar. daarna heb ik de server nog maals herstart en verschijnt de melding "no systemdisk". ik heb de SCSI kabel al ongewisselt met een anderen. wanneer ik aan de schijf voel merk ik ook totaal geen leven in de schijf. hij ligt gewoon stil. weet iemand hoe ik deze weer aan de gang kan krijgen.

Groeten Ruben derks.

Slimste lijkt me om die extra schijf weer helemaal los te koppelen intern (dus (behalve het inbouwen van de schijf) alles weer terug te zetten naar de situatie zoals die was; data-kabel en voedingskabel loshalen van de sata-controller. Is de sata-controller ook extra ingebouwd t.b.v. die nieuwe schijf, die dan uit het PCI-slot halen waar die in zit).
Kijk of er dan weer leven in de SCSI-schijf te krijgen is. Het zou mij nl. niet verbazen dat de voeding het op een of andere manier niet trekt.

Succes,

Tijs.

dank voor je reactie, probleem, is net precies opgelost door het SCSI bios te resetten.

maar is het normaal dat je bij een SCSI 10000rpm schijf geen beweging voelt?

groeten Ruben Derks.

Ik heb er zelf ook een, en als die actief is dan voel je dat heus wel (je hoort het ook).

Fijn dat je probleem opgelost is nu! :thumb:

Als je dat nog niet gedaan had: Graag nog even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan