SCSI termination voor een Umax scanner

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjge
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjge

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Hallo, *

deze vraag heb ik hier geplaatst omdat het over een scanner gaat, en omdat ik geen betere plek kon vinden. Maar het gaat in wezen over SCSI.

De scanner is een Umax PowerLook II, en ik heb 'm niet zelf gekocht, maar georven, met alles wat erbij zit. Ik heb alleen alles aan elkaar gezet, en toen werkte-ie. Redelijk, en daar gaat deze vraag over.

Achterop de scanner zit een Centronics 50 pins connector en een 25 pins connector, volgens het instructieboekje zijn deze allebei voor SCSI. Er zit ook een kabel bij met een Centronics male connector en aan de andere kant een 25 pins connector.
Zoals hij aangesloten was: die 25 pins connector zit op een verbindingsstuk dat converteert naar SCSI, op een SCSI kaart in de computer. En wat ik nog over heb is een Active Terminator, ook met een male Centronics plug. Die kan dus nergens meer in.

Deze setup werkte (totdat dat verdraaide pinnetje afbrak :-( ) maar haperde af en toe wel. Na enige studie bedacht ik dat het wel eens aan het ontbreken van termination kon liggen. Meestal ging het overigens wel goed.

Wat ik me nou afvraag: als ik nou zodra (weer) ik zo'n conversiestuk heb de verbinding maak van 25 pins naar 25 pins op het hulpstuk met een gewone 25-pins rechtdoorkabel en dan de Centronics-ingang gebruik voor de Termination, gaat het dan beter werken?

En kan ik dan ook aan een kabel komen 25 pins male naar SCSI MD50, in plaats van dat (nu defecte) hulpstuk?

Bij voorbaat dank (en verplaatsen naar een passender forum mag van mij, dit was het enige wat ik kon vinden)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan