scvhost.exe probleem na Sasser en enkele andere virussen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Problemen op pc van vriendin:
Op deze pc stond niks geen antivirusprotectie. Eigenaar was leek, deze nieuwe pc is 6 weken geleden afgeleverd bij haar zònder NAV oid erop. Ook geen advies om dat er zo snel mogelijk op te zetten.... Maar dit was wel de pc van de actie van Mycom bij ADSL!!
Schandalig hè!

Ik werd gebeld omdat Sasser op haar pc stond en ze niet meer konden MSNnen, omdat de pc steeds afsloot.
Trof pc aan met meerdere problemen: ADSLverbinding meer niet dan wel goed.
Na opstarten pc start scvhost op in een dos-venster en loopt een hele rits bestanden na.

Sasser is verwijderd met de verwijdertool van Symantec.
Spyware (zo’n 500) verwijderd met de hulp van Pieter/ Olav.

Alle items zijn verwijderd, maar opstarten met scvhost blijft ie doen.

Maar goed. Ik heb NAV erop gezet vanuit Works 2004. Alleen, als ik die wil opstarten geeft ie aan dat de pc eerst opnieuw opgestart moet worden. Doe je dat, en wil ik wederom NAV opstarten, geeft weer de ze melding. Circeltje waar je niet uitkomt. En lastiger is dus dat je niet aan updaten toe komt. Als ik de updates via het www als pakketje op wil halen, kan ie geeneen pagina openen. Dus ook nog steeds een probleem met de internetverbinding.

Met stinger heb ik wel een check kunnen doen.
Housecall gaf aan nog 4 geinfecteerde bestanden, waaronder eentje van sasser.

Helpdesk van Mycom-ADSL gebeld. Er is geen probleem met de lijn. Andere Mycom-helpdesk gebeld en alle instellingen nagelopen, alles zou in orde moeten zijn.

Wat nu?

Probeer eens te booten van de NIS 2004 CD zodat hij hij gaat (virus) scannen voordat Windows start (je moet toch wat).

Ik heb natuurlijk eerst geprobeerd NIS 2004 te installeren. Dat lukte niet. Kon toen hélamaal geen internetverbinding meer krijgen ook. Dus die er maar weer af gehaald en de firewall van Windows aan gezet icm NAV 2004.

Aan het begin van de installatie gaat NIS (en NAV ook trouwens) eerst scannen op virussen. Dat heb ik laten doen maar NIS en NAV vonden niks...
(Was natuurlijk ook niet up to date)

Laatst bewerkt:
Volgens mij kun je hem beter leeggooien (formateren-->schone installatie) want er zijn allemaal rare dingen gebeurt die waarschijnlijk niet meer te reparen zijn. En als je het wel voor elkaar krijgt kost het een hoop tijd en dan bellen ze volgende week weer dat er rare dingen gebeuren. Ik heb net weer een PC klaar met Win 98 die ook zonder AV gedraaid heeft en allemaal vreemde (ondefinieerbare) storingen had.

scv of svc.....

Ja, ik moet daar zelf ook mee oppassen. Als je dan wat pogingen doet om de boel weer netjes te krijgen, en het systeem wil het niet meer doen, of na een week niet meer doen, heb je het nog gedaan ook. Is me al eens overkomen..

Dit lees ik op een andere site:
SVCHOST is het windows programma, SCVhost is het virus. De virusmaker verbergt zich dus achter de naamsgelijkenis van een bestaande programma (SVCHOST neemt netwerktaken (runas services) van programma's)

Sneaky he!
Maar ik denk dat ik een typfoutje heb gemaakt. Het gaat bij haar wel degelijk om C:\windows\system32\svchost.exe

Ik heb eea binnengehaald op mijn eigen pc. Ik ga van de week even langs. Bedankt voor de tip. Zal deze èn stinger eens laten draaien.

Nou, de pc was dus vergeven van de spyware en virussen.
Heb met de genoemde progjes eea kunnen verwijderen, maar bleef problemen vertonen.

Ik heb haar uiteindelijk teruggestuurd naar de winkel. DFaar zijn ze er 3 uren mee bezig geweest is het verhaal, maar helaas weet ze me niet te vertellen wat ze nou precies gedaan hebben.

De les is (hopelijk) geleerd....

(overigens heb IK mijn les ook weer geleerd: toen er problemen waren werd ik gebeld of ik kon komen, liefst dezelfde dag!). Maar nu heb ik na 2 weken zèlf eens moeten informaren of eea opgelost was, terwijl ik duidelijk had afgesproken dat ze me zou laten weten hoe of wat...)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan