Scythe Mugen 2 Rev. b is lui en doet z'n werk niet....

• Onderwerp starter Onderwerp starter IT07
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

IT07

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2011
Hallo,

Sinds kort heb ik mn "oude" PC-kast; enermax starray blue ingerolen voor een antec performance P280.
Dit omdat er weinig ruimte in de kast was door die mega grote scythe mugen 2.
En de koelpasta was aan vervanging toe dus ik dacht: moederbord moet er toch uit,
dan doe ik het ook gelijk goed.

En eigenlijk met de verwachting dat de koeling van m'n i7-860 nu beter zou zijn installeerde ik alles
in de Antec, oude pasta met articool verwijderd, nieuwe MX-2 pasta van Arctic erop, en testen maar....

Helaas, maar een klein rotverschil.... En dat met 1 fan aan de achterkant, 2 aan de bovenkant, en 2 aan de voorkant en 1 op de cpu heatsink zelf.... Ik snap er niets van.

De temps komen uit op oplopend 2 graden per halve minuut tijdens test met OCCT.
Na 3 min. testen was de warmste core 62C en de koudste 52C.
CPU staat op 3.6Ghz.

Wat me trouwens ook opviel is dat er verschil zit in de temperatuur van de cores, is dat normaal?
Op idle was de koudste core 30C en de warmste 42C.
Kortom, met zo'n goede kast en zo veel fans snap ik niet waarom die temperaturen zo hoog worden...

Iemand enig idee? (Temperaturen in vorige kast waren ook al hoog. Nog iets hoger zelfs)

Alvast bedankt.
Grtz, IT07.

1) waarmee lees je de temperaturen uit?
2) Als de temps kloppen is dat nog niet slecht hoor. 62C onder full stress is een nette temperatuur.
3) teveel pasta / niet perfect aangedraaide schroeven kunnen ook een flinke domper op de prestaties zetten.

De antwoorden:
1) OCCT
2) ja dat zal wel, maar die 62C was geen 62 meer toen ik nog 1 minuut langer ging testen. De temperatuur liep per minuut steeds hoger!
3) de pasta was van een perfecte hoeveelheid, en de schroefjes zitten lekker strak.

Wat is zn heetst?
en de cooler als je hem stresst voelt die dan ook warm aan?

Tja de hoogste..... Heb het niet volledig getest omdat ik 68 al hoog genoeg vond dus heb toen de test gestopt. En die mugen word eerlijk gezegd met een 56C cpu absoluut niet warm.
Heb net de BCLK freq omlaag gedaan, cpu staat nu op 3.3Ghz met idle temp van 34C.
Onder stress een vrij stabiele temp van max 58C.
Bij 58C is er totaal geen warmte te voelen in de buurt van de CPU..... Hoort dat?

Hoi,

De case fan's draaien de juiste kant op daar bedoel ik mee onder in en boven lucht uit.,

Ja de pijl op de fan wijst richting de achterkant van de kast..... Dat is toch goed of ben ik nou gek?

Hoi,

Als dat de onderste is dan niet. maar je bedoeld denk ik de fan voor onderin ? Draai anders eens met je kast open kijk dan wat de temp is.

Laatst bewerkt:
Onderin heb ik geen fans. Alleen die in mn psu zit.
Voor de rest zitten er 2 bovenop en 1 achteraan (vooraf al gemonteerd door antec)
De enigste fans die ik er zelf in heb gedaan die zitten aan de voorkant en aan de scythe mugen.

De pijltjes op die fans richten naar de achterkant van de kast. Dus richting de cpu.

Heb ik geprobeerd. Maakt niets uit. Het rare is dat zelfs als de cpu 60 graden is er totaal geen warme lucht
door de fans word afgeblazen.... Ik zou eerder koude dan lauwe lucht zeggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan