Scythe Mugen 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ghillezz

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Hoi,

Ik heb een AMD Phenom II X4 955 3.2 Ghz processor op een Asrock M3A780GXH/128M moederbord. Deze wordt gekoeld door een standaard koeler van AMD. Bij intensief gamen begint deze fan flink wat geluid te maken, omdat hij mijn processor op 50 graden probeert te houden, wat resulteert in een hoog aantal RPM (>3000 RPM).

Nu wilde ik deze standaard koeler vervangen voor de Scythe Mugen 2, want ik heb veel positieve reacties gelezen over de Mugen 2. Hij koelt beter en is stiller en dan kan ik misschien denken aan een OC. Nu heb ik zelf wel ervaring met PC's bouwen enz. maar ik zag op internet dat je soms de backplate achter op het moederbord moest vervangen door de speciale backplate die hoort bij de Mugen 2, om de koeler goed vast te krijgen. Een vriend van me zei echter, dat dit alleen voor Intel moederborden geldt en niet voor AMD. Ik heb dus geen zin om m'n hele moederbord zelf los te gaan koppelen om de backplate te vervangen. De verdere montage is niet zo heel moeilijk.

Mijn vraag is dus: weet iemand of de backplate vervangen moet worden, dus of ik mijn hele moederbord los moet maken, om de Mugen 2 erop te kunnen zetten?

Bij voorbaat dank,

Chiel

Kijk maar in de compatibiliteits-lijst of het apparaat compatible is met jouw moederbord en in de handleiding of het verwijderen van de backplate nodig is of niet voor jouw CPU socket. ;)

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hmm er staan zoiezo weinig compatible moederborden op die site.. dus die van mij staat er niet tussen. AM2+ is verder toch hetzelfde als AM3, behalve dan dat AM3 DD3 geheugen ondersteunt? In die handleiding staat namelijk niets over AM3-socket, terwijl ik wel gelezen heb, dat de Mugen 2 op een AM3 past.

Groetjes
Chiel

Kijk even hier

Lijkt er dus op dat de Mugen wel degelijk op M3A moederborden met AM3 socket past.
Overigens werkte mijn eerdere link naar de handleiding niet. Ik heb hier een andere, die je kunt gebruiken als mijn eerdere link niet werkt: hier
De handleiding vermeld wel AM2 en AM2+ sockets. Ik weet niet zeker of dat automatisch inhoudt dat het op AM3 sockets ook werkt.

EDIT: Op de webpagina staat ook AM3 vermeldt, dus het zou moeten werken:
Kompatibilität:
Intel®:
Sockel 478
Sockel T / LGA775
Sockel LGA1366

AMD®:
Sockel 754
Sockel 939
Sockel AM2
Sockel AM2+
Sockel AM3
Sockel 940
Bovendien: Als je op de pagina kijkt (hier) zul je zien dat de backplate nooit vervangen hoeft te worden: Er komt (als dat nodig is) iets bovenop, namelijk "F.M.S.B. (Flip Mount Super Back-Plate)"

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Nee ik bedoelde ook die Flip Mount Super Back-Plate, maar dan zal ik toch dat moederbord even los moeten maken toch?

Je moet zaken door de onderkant van het moederbord heen aanbrengen, en dus het moederbord moet eruit.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan