SD-Card 4GB, Formateren op ( FAT ) gezocht!

Status
Niet open voor verdere reacties.

freddie.dekkers

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Beste mensen ik heb een Mio A701, ( Mobiel, PDA, GPS ) en wil switchen van 2GB naar 4GB Card voor mijn GPS uitbruiding. Volgens de verkoper zou dit probleemloos kunnen. Doch hij herkent 'm niet. Mij is opgevallen dat de oude 2GB-Card in FAT en de 4GB-Card in FAT-32 is geformateerd. Helaas kan ik nog niet mijn Firmware upgraden van mijn Mio, dus heb ik de vraag hoe ik Formateren kan op FAT-formaat. Windows XP geeft zo ik gezocht heb die mogelijkheid niet en Partition-PRO herkend alleen maar HD's en geen Cardreader modules. Op 't internet is veel te vinden maar dat moet toch ook kosteloos op te lossen zijn?!

Bij voorbaat DANK !!! :)

Format tool

Dank je Ronnie voor deze Link, heb hem geinstalleerd, maar kom tot de ontdekkeing dat ik weer geen keuze mogelijkheid heb om op FAT in plaats van FAT-32 te Formateren! Hoe nu verder? :(

Je hebt in het programma toch de keuze uit Fat , Fat32 of NTFS ?!

Het PGM gaf eerst alleen de keuze tussen FAT-32 en NTFS aan, omdat hij kennelijk gelezen had dat het een FAT-32 Card was toen ik het Format startte. Ik had al snel het vermoeden de Card uit de Reader te halen voor ik Format PGM opstartte, want dan laat hij de keuze zien tussen FAT en NTFS maar geen 3 keuze mogelijkheid. Hoe dan ook ik heb wat ik zocht gevonden en de Card netjes geformateerd op FAT-Formaat! Helaas loste dit nog mijn probleem niet op. de Card laat zich zelfs met opgeladen software niet herkennen. ik denk dat ik mooi zo'n kleine 20,- Euro heb weggegooid vanwege een verkeerde type Card. :rolleyes:

Jij in ieder geval bedankt voor je ondersteuning !!! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan