SD-card aanschaffen om OS vanaf te booten

Status
Niet open voor verdere reacties.

harryblue

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
ik heb een Aspire One waar ik op zich erg tevreden over ben. Nu heb ik op youtube SSD-versies (de mijne is HD) gezien die in 30s. Windows draaiend hebben. Dat wil ik ook gaan proberen met een SD-kaart.
Is dat mogelijk of hebben SSD en SD weer verschillende kwaliteiten?
En wat is de minimale lees/schrijfsnelheid dat het SD-kaartje moet hebben om een OS soepel te laten draaien/opstarten
(en heeft de Aspire One misschien een maximum qua lees/schrijfsnelheid-ondersteuning ?)

Alvast bedankt voor de antwoorden op bovenstaande vragenwaterval :o

Je moet dan wel een van de duurdere SD kaarten kopen met uitzonderlijk hoge lees/schrijfsnelheden. Ik weet ook niet of Windows/Linux enz het wel ondersteunen om vanaf SD te worden geboot.

ja, ik heb de keuze tussen 10mb/s en 15mb/s lees&schrijfsnelheid. Mijn vraag is eigenlijk, is die laatste 5 mb/s nodig of maakt de aspire one/het OS daar eigenlijk geen gebruik van...

SSD heeft hogere lees/schrijfsnelheden dan die 10/15MB.;)

Inderdaad, een normale harde schijf heeft nog snellere snelheden, een SD kaart is naar mijn mening en weten niet snel genoeg.

Ah bedankt voor de reactie. Ik las elders op internet dat het continu schrijven van het OS ook niet ideaal zou zijn voor de SD-kaart...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan