SD card en windowskeuzescherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flip Tiel

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2005
Hallo,

Sinds enkele dagen, wanneer ik mijn SD card in mijn laptop steek krijg ik niet meer het standaard scherm wat vraagt wat ik met de gegevens op de card wil doen.

Heb via config, standaard programma's alles opnieuw ingesteld maar het oude vertrouwde scherm komt niet op. Wat doe ik fout?

PS Ligt niet aan de card want wanneer ik de camera via een kabeltje aansluit, fotoprogramma open doet alles het wel.

Wei weet raad?

Ik denk dat er iets mis is met de SD Card. Zou je SD Card misschien beschadigt kunnen zijn waardoor hij niet meer het oude vertrouwde scherm weergeeft?
Want als hij wel bij de Foto Camera het normale scherm toont zou je toch denken dat er iets met de SD Card mis is..

Misschien dat iemand anders je hier verder mee kan helpen.

Laatst bewerkt:
Nee, kaart is oke. Doet het wel goed op een andere pc waar het scherm wel opkomt.

Wanneer ik andere kaarten in mijn laptop stop heb ik hetzelfde probleem.......geen keuzescherm.

Kennelijk komt het automatisch afspelen menu niet meer naar voren.

1. U kunt Automatisch afspelen als volgt openen: klik op de knop StartAfbeelding van de knop Start, klik op Configuratiescherm, klik op Hardware en geluiden en klik vervolgens op Automatisch afspelen.
2. Als u het dialoogvenster Automatisch afspelen nooit wilt weergeven, schakelt u Geen actie ondernemen in naast het apparaat of de schijf. Als u een actie wilt kiezen telkens wanneer u een apparaat aansluit of een schijf plaatst, schakelt u Vraag mij dit elke keer in. Als u een programma telkens automatisch wilt laten openen, selecteert u het programma.
Bron;
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Troubleshoot-camera-connection-problems

Welk besturingssysteem?
Indien XP: Download en installeer Tweak UI (ong. halverwege de pagina aan de rechterkant).

Zodra geïnstalleerd kun je het dan vinden onder Start -> (Alle) Programma's -> Powertoys for Windows XP.

Ga naar My Computer -> Autoplay -> Types -> Zet aan: Enable Autoplay for removable drives.

Herstart de PC, en kijk of dan beter gaat zodra je een SD card in de lezer stopt. Indien niet, dan kun je in Tweak UI -> My Computer -> Autoplay -> Drives een bepaalde schijfletter(s) aangeven waarvoor Autoplay is ingeschakeld.

Begin eens met die stappen. Indien dat niet (voldoende) werkt, meld dan terug wat je in Tweak UI hebt aangepast, dan kunnen we evt. extra tips gaan geven.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Fijn dat het geholpen heeft, Flip Tiel. :thumb:

Kun je nog even aangeven of je "Enable Autoplay for removable drives" hebt gedaan of dat je per schijfletter Autoplay weer aangezet hebt?

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan