sd card error

Status
Niet open voor verdere reacties.

ceesmarijs

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mei 2007
Hallo, net een nieuwe SD card gekocht voor mijn HP 3950 merk kingston, Pda vraagt om te formateren, bij deze keuze krijg ik een melding "an error while formatting the storage card folder (error 31). Gezocht in allerlei forums en Flash Format geinstaleerd. Helaas deze vraagt keer op keer de card te plaatsen, hij herkent de card dus niet.
Mijn "oude"1 gb card geeft geen problemen.
De nieuwe 2gb card ook in mijn digitale camera geplaatst en daar geformateerd, en foto's genomen etc. daar werk hij prima. Eenmaal teruggezet op de Hp 3950 weer de zelfde fout meldingen. Wie oh wie weet een oplossing
Groet Cees

Geen idee, het is een compaq 3950 wel een oudje, als deze error dat betekend... maar kan dit nog nergens terug vinden.
Ook de Hp pagina geeft daarover geen duidelijkheid, ik blijf zoeken.

De lock van de sd card, heb ik een aantal keren heen en weer geschoven en staat goed

Op de site van HP een update voor storage card gevonden en geinstaleerd, helaas werkt nog niet

bedankt voor het meedenken

Cees

Probeer de kaart eens als fat te formateren op de pc en probeerd dan eens opnieuw.

Laatst bewerkt:
Voor SD kaartjes is er een apart programma om deze te formatteren. De standaard operating systems formatteren de SD kaartjes niet volgens de SD standaard! (Zelf nooit problemen mee gehad, maar goed het schijnt zo te zijn)

Panasonic heeft daarvoor een SDFormatter uitgebracht, de handleiding/beschrijving is hier te vinden
Het programma zelf staat hier

Misschien het proberen waard als er mensen problemen hebben met SD kaartjes in welk apparaat dan ook?

Zelf heb ik een 4GB Transcend SDHC kaartje in mijn One (eerste versie) draaien en zelfs een 8GB SDHC ging ook, alleen TTH wilde de One niet meer zien met de 8GB kaart, met een kaartlezer ging het weer wel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan