sd card geeft scrijfbeveiliging aan terwijl palletje goed staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

roanmarada

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jul 2013
ik heb 2 SD cards transcend , 1 van 16 gb en 1 van 32gb , die van 32 GB geeft in mijn nieuwe camera schrijffout aan terwijl hij het in de cardreader wel goed doet en die van 16 gb werkt prima.

ik heb hem al een keer op de laptop ge formatteerd maar dit gaf geen soelaas .

vreemd dat hij in de camera niet werkt en in de card reader wel , dit was in mijn vorige camera ook al zo dus ligt niet aan de nieuwe camera

wie weet raad.

thanks

Rob

Welke camera heb je?

Een geheugenkaartje dat bedoeld is voor gebruik in een camera, formatteer ik nooit op een laptop of pc.
Ik laat het kaartje in de camera zitten en maak gebruik van het menu van die camera om het kaartje te formatteren. Op die manier worden er gelijk mappen aangemaakt op dat kaartje, waarin later de foto's worden opgeslagen.
Overigens haal ik het kaartje ook nooit uit de camera om foto's over te zetten naar de pc. Dan gebruik ik de bijgeleverde usb-kabel. Reden: die kaartjes zijn behoorlijk kwetsbaar.
Probeer eerst die SD card van 32 GB te formatteren in de camera. Lukt dat?

Ik weet het niet zeker, maar misschien zit er een grens aan de grootte van de SD-card die jouw camera kan hanteren.
Wat is het merk en de volledige type-aanduiding van jouw camera?

Toevoeging: Onze berichten kruisten elkaar... Ik ben in de handleiding van jouw camera geen beperking tegengekomen van de grootte van de SD card.

Laatst bewerkt:
Het was even zoeken op de website van Olympus, maar hier heb ik een lijst van SD kaartjes die geschikt zijn voor jouw camera: http://www.olympus.co.jp/en/support/imsg/digicamera/compati/media/sd/en_2013_01.cfm

Je ziet dat daar zelfs kaartjes van 64 GB bij staan, dus daar ligt het niet aan.
In dat overzicht worden enkel kaartjes van SanDisk en van Toshiba genoemd. Dat wil niet zeggen dat een kaartje van een ander merk niet zal werken. Alleen is de werking dan niet gegarandeerd door Olympus.

bedankt voor de info!:thumb: is niet opgelost maar ik sluit het onderwerp , waarschijnlijk ligt het aan de het kaartje

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan