SD card lijkt leeg maar is het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
1.264
Ik heb een Renault met Rlink met een SD Card met daarop Tomtom.

Als ik de SD Card in mijn kaartlezer doe dan lijkt deze leeg, hij is het niet want de Tomtom staat er op maar ik kan niets zien of lezen dus ook de kaart niet kopiëren. Via Renault kun je een back up maken maar ik wil gewoon een back up op mijn eigen laptop.
Is er iemand die weet hoe ik de bestanden op de SD Card zichtbaar kan maken?
 
Ik denk dat het een beveiliging is... en hoe die te omzeilen.... daar wordt hier nooit over geschreven......
Met een image programma kun je de wrs wel een image maken vd SD... bijv Ghost of Acronis.
 
O.k. ik zal die programma's eens opzoeken.
Zal zeker wel een beveiliging zijn maar zelfs bij mijn originele Tomtom was dat nog niet eens zo.
Het is een Tomtom en dan zou je toch ook moeten kunnen updaten via Tomtom en niet alleen via Renault?
 
Ik denk dat het een beveiliging is... en hoe die te omzeilen.... daar wordt hier nooit over geschreven......Met een image programma kun je de wrs wel een image maken vd SD... bijv Ghost of Acronis.
Hoezo niet? Daar mag je gerust over schrijven en vertellen hoe je dat moet doen, daar verzet geen enkele Helpmijregel zich tegen.

Je mag echter geen link plaatsen naar illegale software en ook mag je de vindlokatie niet noemen. Je mag wel schrijven hoe je zo'n download moet behandelen / installeren als je 'm eenmaal hebt gevonden.
 
Laatst bewerkt:
Als je alleen een image wilt maken.... dan hoef je niet in het beveiligde deel te zijn (hidden).
TomTom beveiligt zijn systeem.. dus een hack hiervoor plaatsen.....
https://www.google.nl/#q=Renault+Rlink+SD+Card+Tomtom+hack+
In 2 seconden zie ik dus dat er een TomTom explorer is, niet van TomTom... dus die is er om het beveiligde gedeelte wrs zichtbaar te maken....
Als dat echt nodig/nuttig was geweest voor de gebruiker... dan hadden ze dat wel meteen gedaan.
Mijn mobiel kan ik nl wel compleet via de verkenner bekijken, zonder een hack...
 
Volgens Renault is het niet mogelijk omdat het beveiligd is.
Je kunt dan dus alleen je Tomtom updaten via Renault.
Ik blijf zoeken en sluit deze maar af, bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan