sd card wordt niet gezien

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerardbaart

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2007
Hallo,
Ik heb 2 identieke sd cards (16GB) gekocht voor fotocamera.
sdcard 1 werkt prima en ik kan de foto's via mijn cardreader op de laptop zetten.
sdcard 2 geeft nu problemen. Heb de card geformateerd in de camera, daarna foto's gemaakt. Deze werden ook opgeslagen op card volgens het toestel.
Wanneer ik deze card echter in mijn laptop stop wordt het niet gezien door windows.
geen foutmelding, geen melding van "eerst formateren" gewoon niets.
terug in de camera geeft de camera opeens kaartfout aan. terwijl het daarvoor gewoon nog werkte. ??
ben al aan het zoeken geweest (google) maar ik kom niet echt verder.
De nieuwste drivers voor de cardreader zitten erin. de optie formateren van de kaart (en dan alle foto's kwijtraken) kan ook niet wanneer de kaart wordt niet herkent dus kan ook niet kiezen voor formateren.
Ook "stellar phoenix foto recovery" geprobeerd maar zelfde probleem. kaart wordt niet gezien.
Ik denk conclusie: kaart stuk: dikke pech; maar kan ik zo'n kaart "repareren" ?
terugsturen wordt lastig, via ebay gekocht
iemand ideeen
alvast bedankt!

Gerard. Probeer dat ding eens bij een vriend op een computer. Zou zo maar kunnen dat hij wel herkend wordt.

Nu op 3 verschillende laptops geprobeerd, geen reactie. geprobeerd met de (built in) card reader in de laptops. OOk met losse cardreaders op geen enkel laptop een reactie.

Nou het enige wat ik me nog kan bedenken is dat op een SD kaartje aan de zijkant zo'n schuifje zit. (Beveiliging) Het zal daar toch niet aan liggen he. Anders vrees ik toch wat je al zei dat hij kapot is. Het is maar een idee.
sdkaart.jpg

beveiliging ligt het niet aan, dan zou volgens mij de kaart wel herkent worden maar bij schrijven de melding geven "beveiligd"
Dus conclusie: stuk!
iig bedankt voor het meedenken!!

weer wat geleerd over het kopen via ebay.........

ik had het zelfde probleem, kaart werd niet eens meer herkend!
alles geprobeerd, programma's gedownload maar niets hielp.
toen kwam ik terecht bij *knip* daar heb ik de sd card naar toe gestuurd (in duitsland) en binnen
2 dagen kreeg ik al een previeuw van mn foto's... alle 310 vakantie foto's gered!!
Super bedrijf het koste me iets van €90,- maar dat was het mij meer dan waard..je komt tenslotte niet elke dag in china :p
je betaald pas als je hebt gezien dan je foto's zijn gered.

Laatst bewerkt door een moderator:
@eekegeerlings: Welkom op Helpmij.nl

Dit topic is uit 2012 en dus niet aktueel meer. Zojuist heb je bij aanmelding gelezen in onze huisregels, waar je mee akkoord gegaan bent, dat topics ouder dan 3 maanden met rust gelaten mogen worden.
Tevens de link weggehaald aangezien deze ons doet vermoeden dat deze voor commerciële doeleinden is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan