gerardbaart
Gebruiker
- Lid geworden
- 15 nov 2007
Hallo,
Ik heb 2 identieke sd cards (16GB) gekocht voor fotocamera.
sdcard 1 werkt prima en ik kan de foto's via mijn cardreader op de laptop zetten.
sdcard 2 geeft nu problemen. Heb de card geformateerd in de camera, daarna foto's gemaakt. Deze werden ook opgeslagen op card volgens het toestel.
Wanneer ik deze card echter in mijn laptop stop wordt het niet gezien door windows.
geen foutmelding, geen melding van "eerst formateren" gewoon niets.
terug in de camera geeft de camera opeens kaartfout aan. terwijl het daarvoor gewoon nog werkte. ??
ben al aan het zoeken geweest (google) maar ik kom niet echt verder.
De nieuwste drivers voor de cardreader zitten erin. de optie formateren van de kaart (en dan alle foto's kwijtraken) kan ook niet wanneer de kaart wordt niet herkent dus kan ook niet kiezen voor formateren.
Ook "stellar phoenix foto recovery" geprobeerd maar zelfde probleem. kaart wordt niet gezien.
Ik denk conclusie: kaart stuk: dikke pech; maar kan ik zo'n kaart "repareren" ?
terugsturen wordt lastig, via ebay gekocht
iemand ideeen
alvast bedankt!
Ik heb 2 identieke sd cards (16GB) gekocht voor fotocamera.
sdcard 1 werkt prima en ik kan de foto's via mijn cardreader op de laptop zetten.
sdcard 2 geeft nu problemen. Heb de card geformateerd in de camera, daarna foto's gemaakt. Deze werden ook opgeslagen op card volgens het toestel.
Wanneer ik deze card echter in mijn laptop stop wordt het niet gezien door windows.
geen foutmelding, geen melding van "eerst formateren" gewoon niets.
terug in de camera geeft de camera opeens kaartfout aan. terwijl het daarvoor gewoon nog werkte. ??
ben al aan het zoeken geweest (google) maar ik kom niet echt verder.
De nieuwste drivers voor de cardreader zitten erin. de optie formateren van de kaart (en dan alle foto's kwijtraken) kan ook niet wanneer de kaart wordt niet herkent dus kan ook niet kiezen voor formateren.
Ook "stellar phoenix foto recovery" geprobeerd maar zelfde probleem. kaart wordt niet gezien.
Ik denk conclusie: kaart stuk: dikke pech; maar kan ik zo'n kaart "repareren" ?
terugsturen wordt lastig, via ebay gekocht
iemand ideeen
alvast bedankt!