SD-Cards worden niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesg

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2003
Hoi forumleden,
Ik heb dit weekend SD Cards gekocht bij de ALDI 2 keer 2GB sd cards voor € 8.99 Nu werkt het bij mij niet. Ik probeer deze kaarten met een externe card-reader te lezen (usb 2.0) maar niks. Ik heb dezelfde cards in een pc gestopt met een interne card-reader, en jawel hoor 'het werkt wel' Beide PC's hebben Win-XP als besturings syteem.
Beide kaarten zijn geformateerd in FAT. Ik heb 1 kaart geformateerd naar FAT 32, maar werkt ook niet.
Wat moet ik doen om deze kaarten te laten herkennen en/of bewerken? of kan dit helemaal niet met een externe card-reader?

Groetjes, Kees

Waarschijnlijk zijn er geen of niet de goede drivers geinstalleerd voor de externe cardreader, welk merk en model heb je en welk besturingssysteem draai je?

In mijn vraag stond al dat beide PC's windows XP als besturings systeem hebben, dat heb je dus over het hoofd gezien.

Het merk van de card reader is onbekend, maar het is een "7 in 1 certfied usb highspeed card reader" uiteraard usb 2.0

Maar ik heb al begrepen, van een andere helpdesk, dat de cards zogenaamde High-Speed cards zijn, en dat zou het probleem verklaren, want mijn PC is al ruim 3 jaar oud en kan dus eigenlijk niet meer mee in dit hedendaags geweld.

Bedankt voor het meedenken, Kees

Ik heb het opgelost met een andere PC met ingebouwde cardreader, en dat werkte wel
Groetjes :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan