Sd kaart 16gb beschrijfbaar tot 8gb

Status
Niet open voor verdere reacties.

GhoWest

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 nov 2008
Hallo!
Ik heb een sd kaart van 16gb gekocht voor in mn mp3 speler maar als ik er muziek op probeer te zetten komt er maximaal 8gb op te staan. Windows herkent echter wel de volledige opslagcapaciteit (15,6gb). Het is een 16gb SDHC geheugenkaart met samsung HC Chip klasse 6.
Ik heb op 3 verschillende manieren de kaart proberen te beschrijven, namelijk met een interne cardreader, met een usb cardreader en met de mp3 speler zelf door 'm met de usb kabel op mn pc aan te sluiten.
Wat is hier het probleem?
Alvast bedankt voor reacties!

Kijk eens in de handleiding van je mp3 speler, wellicht kan deze speler kaartjes boven de 8Gb niet aan. Of lukt het in Windows zelf ook niet om er meer op te zetten?

Bedankt voor je reactie!

Ik heb de handleiding al nagekeken, mn mp3 speler zou sdhc kaarten tot 32gb aan moeten kunnen, dus daar kan het niet aan liggen.
Het lukt inderdaad in windows zelf niet, heb de 1ste keer geprobeert in 1 keer ongeveer 14gb erop te zetten en toen gaf windows niet aan dat 'ie vol zat ofzo. Maar toen ik het controleerde stonden er een boel lege mappen op de kaart en was dus maar beschreven tot 8gb. Als ik nu (nu er dus 8gb aan muziek op staat) probeer er meer op te zetten dan gaat 'ie wel gewoon kopiëren maar als dat klaar is staat er gewoon weer een lege map.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat op sommige computers er niet meer dan 8Gb ondersteund wordt. Maar voor welke schijven dat geldt en hoe je dit moet wijzigen weet ik niet. Lukt het bij een vriend/kennis wel?

Ik heb het vandaag op 2 andere computers geprobeerd, met hetzelfde resultaat helaas. Zou het misschien zo kunnen zijn dat sommige cardreaders geheugenkaarten maar tot 8gb kunnen beschrijven?

Ja, dat kan ook. Maar ik denk toch eerder aan een instelling in de bios of Windows. Ik zal proberen dit te Googelen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan