SD kaart 4GB kan niet juist geformatterd worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

slappehap

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jul 2011
Goedemiddag,

Voor een miniDVR waarop ik beelden van een camera op wil slaan, heb ik een 4GD SD kaart (ongeformatteerd en bijgeleverd met de miniDVR). Deze kaart probeer ik te formatteren, maar schijfbeheer geeft continu aan dat er slecht 940MB beschikbaar is.

Heb al diverse dingen geprobeerd, geformatteerd als FAT en FAT32, en diverse verschillende clustergroottes. Niets werkt, hij geeft continu 940MB vrije ruimte. Ook geeft schijfbeheer geen partities aan en kan ik de schijf hier ook niet partitioneren.

De leverancier geeft aan dit probleem niet te kennen. Wel zegt hij dat het apparaat geen high-capacity kaart aankan, maar dat dit ook geen high-capacity kaart is. Ik heb de SD kaart teruggestuurd en een andere van 4GB ontvangen (ook ander merk), maar ondervindt hier precies dezelfde problemen.

Ik heb een mogelijke oplossing van iemand: formatteren met het programma: HP USD DISK STORAGE FORMAT TOOL ook geprobeerd, maar werkt ook niet.

Iemand een idee?

Mogelijk heeft de leverancier gelijk. De standaard capaciteit die een SD 1.0 kaartlezer aankan is 1 gig. SD 1.01 devices kunnen in principe tot 4Gig MITS het een SD 4 gig kaart is en niet een SDHC 4gig.

indien je een andere kaartlezer (mobiele telefoon / laptop / usb kaartlezer) hebt kun je het uittesten

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie, het is inderdaad een SD 4gig en geen SDHC 4gig. Volgens de leveranciers moet de miniDVR deze kaart ondersteunen. Geformatteerd met 1GB werkt de kaart iig wel.

Ik heb momenteel even geen andere apparaten om te testen (alleen de usb kaartlezer, waarmee het niet lukt), maar zal het met een telefoon of laptop proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan