SD kaart formateren exFat>FAT 32

Status
Niet open voor verdere reacties.

franciscusc

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2007
Ik probeer een OSM-kaart (OpenFietsMap) te installeren op een SD-kaartje in mijn Garmin GPS 62s. Nu lees ik op de site van OpenFietsMap dat een kaart geformatteerd moet zijn in FAT 32; exFAT is niet compatible. [Houd er rekening mee dat Micro SD-kaarten in FAT32-indeling zijn, exFAT-geformatteerde kaarten zijn niet compatibel en moeten in FAT32-indeling worden geformatteerd!]. Als ik rechtsklik op het kaartje>formatteren, dan kan ik kiezen uit exFAT of NFTS maar geen FAT 32. Hoe is dit op te lossen?

Hallo, Dat is in verkenner maar Windows biedt meer mogelijkheden in Schijfbeheer. Eerst doe het kaartje in de computer en klik dan met rechts op Start. Kies uit dat menu Schijfbeheer en vervolgens kan je het station van het kaartje selecteren. Dan op dat, zorgvuldig gekozen, station weer het contextmenu tevoorschijn roepen met rechter muisknop en Formateren kiezen. Prettig weekend

Alfred 2 / route99,
Gedaan wat Alfred zei; keuze blijft exFat of NFTS. Zal dus een ander programma moeten gebruiken zoals route99 voorstelde. Is het programma "Minitool" veilig te gebruiken?

Het is gelukt met de tip van Alfred "MiniTool Partition Wizard 10".
Iedereen bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan