SD kaart formatteren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

IngeV

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Ik heb even een vraag over het formatteren van een SD kaart voor je mobiele telefoon.
Ik heb vrijdag een extra geheugenkaart van 1 gig gekocht, en hier via blue tooth al muziek op gezet. Vandaag wilde ik er via de pc muziek opzetten, maar er kon niets bij. Hij gaf aan dat er een fout zat in het O / I apparaat.
Nu hoorde ik dat het de kaart het beste kon formatteren, dus via deze computer, rechtermuisknop op de schrijf en doen deed ik formatteren (hij stond volgens mij op FAT).
Hij begon, en daarna gaf hij weer een fout aan van O / I apparaat.
En sinds dat moment, leest hij de schrijf niet meer op de pc, en geeft hij aan 0 bit.
Ook mijn telefoon ziet de geheugenkaart niet meer.

Waar kan dit aan liggen? Ik wil sowieso deze week terug gaan met het kaartje naar de winkel, maar ben benieuwd of ik het toch niet zelf op zou kunnen lossen..

Ik heb hem trouwens geprobeerd te formatteren via de card reader, en daarna gewoon via het schuifje waar hij in kan bij mijn laptop, beide zonder resultaat en hij leest het geheugenkaartje gewoon niet meer.
Als ik hem er in stop, geeft hij bij deze computer schrijf f, g, h, i aan maar deze zijn allemaal 0 bit, en met rechtermuisknop op F gaat hij vasthangen..

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Ten eerste moet je nooit een memory kaart formateren vanaf een pc, het kan goed gaan maar 7 van de 10 keer gaat dit mis.
Als men toch al via de computer kan formateren zit er vaak een klein cdtje met programma's bij om de kaart te repareren/formateren en soms zelfs om gedelete bestanden proberen terug te halen. een I/O fout is trouwens een hardware fout en dat zou dus aan de kaart kunnen liggen ofwel aan de kaart reader (wat ik eerder denk)
Als u er een cdtje bij had zou ik in de winkel niet vermelden dat u de kaart via verkenner hebt geformateerd ( kunnen ze nog wel eens moeilijk over doen ;) )

Ten eerste moet je nooit een memory kaart formateren vanaf een pc, het kan goed gaan maar 7 van de 10 keer gaat dit mis.
Als men toch al via de computer kan formateren zit er vaak een klein cdtje met programma's bij om de kaart te repareren/formateren en soms zelfs om gedelete bestanden proberen terug te halen. een I/O fout is trouwens een hardware fout en dat zou dus aan de kaart kunnen liggen ofwel aan de kaart reader (wat ik eerder denk)
Als u er een cdtje bij had zou ik in de winkel niet vermelden dat u de kaart via verkenner hebt geformateerd ( kunnen ze nog wel eens moeilijk over doen ;) )

Oke dankjewel, maar via mijn telefoon kon ik hem sowieso al niet formatteren.
Er zat geen cd bij.
Mijn vriend had vrijdag een 2 gig kaartje gehaald, en via de pc geformatteerd en daarbij is het wel gelukt beetje raar dus.
Maar gewoon terug naar de winkel gaan en zeggen dat ik hem wilde formatteren via mijn telefoon, maar zeggen dat hij het niet deed en sindsdien de geheugenkaart niet meer leest?
Zo is het ook wel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan