SD-kaart in Acer Travelmate wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

DriesBa

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2009
Een SD-kaart wordt niet herkend in m'n laptop. Moet er een driver geïnstalleerd worden? Bij Acer kon ik niet een dergelijke oplossing van m'n probleem vinden. Wie kan me verder helpen?

Kaartje al in andere laptop/ reader geprobeerd? Ander kaartje al in je laptop geprobeerd? Kan de laptop het kaartje wel aan? Sommige (interne) lezers gaan tot b.v. 2 Gb, alles wat groter is lukt dan niet.

Kaartje al in andere laptop/ reader geprobeerd? Ander kaartje al in je laptop geprobeerd? Kan de laptop het kaartje wel aan? Sommige (interne) lezers gaan tot b.v. 2 Gb, alles wat groter is lukt dan niet.

Kaartje is al in een andere reader geprobeerd en werkt. Zal een ander kaartje in de laptop proberen. Het is een SD/kaartje van 2Gb. Ik heb het gevoel dat er een driver moet worden geìnstalleerd, omdat het kaartje in het geheel niet wordt gedetecteerd.

Als een ander kaartje wel wordt herkend, hoef je geen driver te installeren. Normaal gesproken gebeurdt dit dan ook bij het installeren van je besturingssysteem. Heb je bij Apparaatbeheer vraagtekens of uitroeptekens staan?

Als een ander kaartje wel wordt herkend, hoef je geen driver te installeren. Normaal gesproken gebeurdt dit dan ook bij het installeren van je besturingssysteem. Heb je bij Apparaatbeheer vraagtekens of uitroeptekens staan?

Er staan geen vraag- of uitroeptekens bij Aparaatbeheer. Ik kan onder Apparaatbeheer trouwens ook niet een aanduiding als verwisselbare schijf(je) of zoiets zien die zoals HDD en DVDspeler etc. de schijven aanduid.
Wel vind ik onder controllers: O2Micro Integrated MMC/SD controller. Deze geeft aan dat er geen nieuwere driver voor deze controller is en zegt dat er een driver is geInstalleerd?

Laatst bewerkt:
Dan lijkt het er op dat de reader geen 2Gb kaartjes aankan. Enige manier om te testen is een ander 2Gb kaartje proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan