sd kaart niet herkend ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

woodymax

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Hallo,

Zaterdag maakte ik een foto, kaart in de pc en ik kon hem niet vinden.. (sd kaart 16 gb) op een windows computer wordt hij wel enigsinds herkent (geluidje en lampje op sd kaartlezer) maar daar is ook alles mee gezegd, diverse recovery programma;'s zien hem niet.

Is er nog eeen heeel goed programma die verder kijkt dan de mediums die in deze computer aangegeven worden ? Hij is er immers wel, alleen niet zichtbaar, graag spoedig uw reactie..

Met vriendelijke groeten,
Mark Mensink (amateurfotograaf)

Ik heb dat ook al eens voorgehad,en toen heb ik mijn sd kaart in een externe
kaartlezer gestoken en aangesloten op een usb poort en het werkte.

Er zijn recovery tools pro maar die zijn vrij duur. € 40,00 is zomaar bereikt.

Wat voor foutmeldingen krijg je nog meer alleen lampje en geluid of????? een nummer of een schriftelijke melding.

Probeer dit eerst. Computer uitzetten en opstarten met kaartje erin laten.

Hallo Allemaal.

Bedankt voor het meedenken maar het is opgelost.

De kaart werd via een externe kaartreader niet herkent. Ook via de interne van de laptop niet..

Voor de gein probeerde ik de interne van mijn desktop, met weinig hoop, toen kon ik mijn bestanden wel lezen.

Dus gelukkig heb ik mijn bestanden terug, het sd kaartje is nu wel kapot, en ik vertrouw hem niet meer, dus ff sparen voor een nieuwe :p

Groetjes,
Mark !

Het probleem ligt bij de card-reader: die leest geen sd-hc. Is bij mijn pc ook zo :(, erg vervelend. Maar weet je zeker dat je kaartje kapot is?

Het is ook altijd de bedoeling om rechtsonder het icoontje "hardware veilig verwijderen" te gebruiken.
Als je een sd kaart of usb apparaat er zondermeer uit rukt,kan dit beschadigt raken.

Ik verwijder mijn hardware altijd veilig ! En het lag niet aan de cardreader.
En ja, mijn kaartje is kapot daar ik alleen nog maar kan lezen en verder nietss..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan